4435
Sök

Bygga kraftig frontbåge råd (roadtrain båge)

367 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
har fasnat för australien och deras front bågar så jag hade tänkt och bygga en egen:cool:
men har inte hittat någon som passar min smak. men det lutar mot en road train båge:D har ni några tips?

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
16 december 2010
Nåt sånt kanske? Fast utan den uppstickande delen då den är formad efter lastbil.

http://www.kingbars.com.au/2010_images/bar_designs/carpentaria/h--carpentaria-road-train-bar.png

213 Inlägg
16 december 2010
Att tänka på så det inte kommer som en översakning sen att besiktnignen och polisen kommer att gnälla på den om det inte sitter extra ljus i den. Vet att det inte är tillåtet att montera ens mindre på bilar längre om dom inte räknas som extraljus hållare.

367 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
mrpete skrev:
Nåt sånt kanske? Fast utan den uppstickande delen då den är formad efter lastbil.

http://www.kingbars.com.au/2010_images/ … in-bar.png

japp något sånt

367 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Jani Hast skrev:
Att tänka på så det inte kommer som en översakning sen att besiktnignen och polisen kommer att gnälla på den om det inte sitter extra ljus i den. Vet att det inte är tillåtet att montera ens mindre på bilar längre om dom inte räknas som extraljus hållare.

jo jag vet. men jag får väl bygga snabbfästen så jag kan sätta dit orginal vid bes.:cool:

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
16 december 2010
Är det med krockkuddar som tillbehör? hö hö hö

onT. den såg cool ut, men det borde väl gå att sätta dimljus/extraljus bakom gallren. eller ta av vid besiktning.

367 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
jo det går och sätta extraljus bakom. winchen ska monteras bakom så jag får väl regga som vinchfäste

261 Inlägg
17 december 2010
Man bedömer inte som fäste för extraljus längre.Har blivit mycket hårdare med frontbågar numera!!!
Utskjutande detalj,risk för personskada kommer det ev. att bli.

Sök