Genesis SA30 och UP36?

farskost
7 september 2005 · 32 Inlägg

Kommer ett DLS Genesis SA30 orka driva alla högtalarna i ett UP36 paket lr bör man satsa på UP6 av anledningen att steget inte orkar med?
Och är det värt den extra kostnaden att kunna flytta upp mellanregistret från golvet o ha det i mer lyssningsbar höjd/vinkel??

Theo
7 september 2005 · 859 Inlägg

Hej!

Jag har själv en drös Genesissteg, och vet vad dom går för. och har även fram tills aldeles nyligen kört med DLS UP6or...

Ett SA30 kommer givetvis kunna driva både ett UP6 och ett UP36 kitt, men knappast kunna spela det till några högre volymer. Jag har testat allt från 50Wrms till 290wrms per 6,5"are i mitt UP6 kitt, och helt klart är att dom spelar mycket bättre med mycket effekt, och dom tål mer än man kan tro.

Så mitt råd är att leta efter något lite kraftigare, ett Dual Mono får ett UP6/36 kitt att låta fuktansvärt bra, men då kostar det ju en aning mer också tyvärr.

Har du möjlighet tycker jag absolut att det är värt att köra på ett UP36 kitt, det låter helt klart bättre, om det monteras rätt.

Lycka till/ Theo

farskost
8 september 2005 · 32 Inlägg

Okej, så det kommer bli problem att spela högt med UP6/36, kanske är bättre att satsa på UP5/35 då? Blir det mycket mindre drag med dom högtalarna? Anledningen att jag undrar hur det blir just med det steget så e det för att jag fick tag på ett sådant billigt från en polare.

Theo
9 september 2005 · 859 Inlägg

Det är klart mer midbas i up6/36 kittet än i 5orna. Har du plats så är UP36 det bästa alternativet enligt mig. Testa du med det steget... det kommer att få jobba hårt, men kan nog funka bra ändå. Genesis är grejjer de!

/Theo

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang