MrEricsson skrev:
smidigare och göra en lista med allt man behöver meninglöst och ta med sig massa extra skrot hem.
för när man är klar ändå sen får man ju inga pengar för och skrota skräpet som är kvar iaf så.
Det jag har gjort på ett ungefär, här är min lista på vad jag tänkte ta med mig:
Stötfångare
2x Sportstolar
Sportratt
Växelspak i kolfiber
4x Extra Hjul med stylade fälgar
Stylingljus fram
Relä
Reglage
Stereo
Högtalare?
- de är det viktigaste. Sen har jag en lite fundering på att plocka bort dessa delar också:
Lampor/lysen
Skivbromsar
Stötdämpare
Taklucka
Fördelare
Tonaderutor
Elektronik
Fjädrar
Avgassystemet.
Vad tycker ni? Saknar jag något?
Bojjann skrev:
Ja, jag menade ju att du kunde låna en bil av nån polare, eller mor och far.. Sen är det ju jävligt sällan som poliserna har vågar som dom kan mäta bilar på efter vägen..
Jag säger såhär jag, tar du inte hela bilen så kommer din att börja fela med dom saker du inte tog med, de brukar alltid vara så

Mor och far har precis sålt sin, har inget garage eller så jag kan ha bilen stående i sen om jag tar med hela bilen, bor i en lägenhet och har 1 plats på kallgarage =/ så de bästa är väl att ta med de delar jag behöver och trycka in dom i förrådet.
matheus skrev:
om du känner dig tätare än oss vanliga arbetare och inte har några vänner eller familj(någon polare eller så med dragkrok på bilen) så traskar du ner till statoil eller ok eller vad du nu har som du tänker knata till, hyr en bil med dragkrok å ett släp eller bara en lättlastbil med flak som man ställer en bil på, typ som en bogseringsbil. eller !!! ring en bärgare!

Haha, nja inte direkt!
Nu ska du få veta lite om mitt privatliv här :-D!
Är en grabb på 20 år som inte har ett jobb eller går i skolan, "bor" hemma också, är JÄVLIGT fattig (hoppas på att bli lite rikare nu i jul :[ ).
Men allt de här har vart pga andra saker som hänt i mitt liv, så iaf

Mina föräldrar bor i Stockholm, fast just nu bor jag i Sundsvall med min flickvän hemma hos hennes far, vi behövde komma bort lite från allt, så jag ska tillbaka till stockholm på söndag/måndag, fira jul osv

Sen efter jul tänkte jag åka och hämta "bilen/delarna" och dessa är i Gävle, ca 2h från stockholm.
Och jag har verkligen inte en bra ekonomi, så jag försöker gå undan så billigt som möjligt! Har verkligen inte råd med att hyra en bil! Har inte så många vänner som har bilar faktiskt, folk i stockholm klarar sig så fint med "lokaltrafiken"... fast dom fattar inte det roliga med att ha en bil

! Och de "kompisar" som har en bil kommer vilja ha betalt för att åka dit och hämta allt åt mig, och bilen kommer dom inte låna då jag inte känner dem så VÄRST bra och bara har haft mitt körkort i ett par månader. Mina föräldrar har precis sålt sin bil också.
Måste hämta bilen/delarna senast den 28 denna månad, så har inte en aning om hur jag ska göra!