5323
Sök

Bara 2 högtalare i hytthyllan som fungerar?

308 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Hej! Jag hoppas ni har ett vettigt svar till mig då jag känner mig helt hjälplös just nu! sad

Har tidigare haft 2 "ok" högtalare vid hatthyllan, och 2 vid förardörrarna. Men nu har jag kopplat in ett slutsteg med 2st Bashögtalare, och när jag kopplade in steget med bashögtalarna så slutar de andra högtalarna (Hatthyllan/förardörrarna) som är inkopplade till HU fungera :-s?!

Och så fort jag kopplar bort bashögtalarna till steget/stänger av steget, så fungerar de andra högtalarna (Hatthyllan/förardörrarna) som är inkopplade till HU att fungera. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Någon som vet vad felet kan vara?

Väldigt tacksam för svar!

Mvh Mathias
Senast redigerat av TexaL (14 december 2010)

308 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Ingen som har kunskapen om svaret till min fråga?

2 914 Inlägg
15 december 2010
så antingen lyssnar du på basen eller framhögtalarna?? tongue

kolla om du har inställningarna så stereon tror att den ska skicka lågnivåsignaler som kallas "REAR"

då kan stereon ha en inställning som säger att om den känner att du har dem inkopplade så ska den stänga av den inbyggda förstärkaren i stereon.

308 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
så antingen lyssnar du på basen eller framhögtalarna?? tongue

kolla om du har inställningarna så stereon tror att den ska skicka lågnivåsignaler som kallas "REAR"

då kan stereon ha en inställning som säger att om den känner att du har dem inkopplade så ska den stänga av den inbyggda förstärkaren i stereon.

Precis!

Hmm, ska kolla. Men det är ingen nyare stereo, har en bil från -89 (honda civic) och den har original stereon inkopplad, så de är inte värsta hightec på den big_smile den har typ 5 knappar :-D!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 december 2010
Originalstereo, och lågnivå ut? Låter konstigt, så även ditt problem. Är det verkligen lågnivåutgångar på enheten eller kör du med en hög/lågnivåomvandlare?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

308 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Varför la du ner den andra tråden som du började med?
Har du gjort de mätningarna som jag föreslog?

ja inte lagt ner den? :o vadå för mätningar?
Tack för svar :-)

ChriZtoffer skrev:
Originalstereo, och lågnivå ut? Låter konstigt, så även ditt problem. Är det verkligen lågnivåutgångar på enheten eller kör du med en hög/lågnivåomvandlare?

Eller originalstereo vet jag inte?
Köpte bilen av en kille som hade haft ett ljudsystem i bilen innan så han hade dragit alla sladdar, så jag antar att de är lågnivå ut? är dock inte 100%
Senast redigerat av TexaL (16 december 2010)

308 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Ingen som fortfarande har en aning =/?

Sök