2119
Sök

Låsproblem Audi a4-96

4 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Jag köpte en audi a4 i höstas och redan då var det lite glappt med centrallåset på den som funkar bara när det vill, inget akut problem då det går att öppna den manuellt MEN....

Nu när det har blivit kallt har jag börjat få problem, speciellt då med bakluckan som för det första inte går att öppna manuellt av någon anledning (?)
Har provat både med att sätta på tänningen, använda låsdosan, men jag får inte upp bakluckan!!
Man hör att låset jobbar men den går ändå inte upp.

Så min fråga är om det är NÅGON som kan hjälpa/tipsa mig om vad jag kan göra? Vill helst slippa att lämna in skiten på lagning som dom flesta nog förstår,

Är tacksam för alla svar!

/ Krizz

626 Inlägg
15 december 2010
är kanske låset som frusit?

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

1 302 Inlägg
15 december 2010
Har själv en Audi A4 av samma årsmodell och min bagagelucka går inte heller att  öppna på vintern smile

4 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Så allt beror på kylan alltså?
Audi borde kunna göra bättre än såhär kan man ju tycka smile

1 302 Inlägg
15 december 2010
krizzle skrev:
Så allt beror på kylan alltså?
Audi borde kunna göra bättre än såhär kan man ju tycka smile

Jag håller helt med dig har haft min bil i tre år och samma sak varje år och sen när det är varmare väder så sim sala bim kan man öppna luckan igen smile

Tror det är en av Audi A4 svaga punkter på vintern.

4 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Ja verkligen.

Men är det någon som har tips till vad man kan göra?

1 302 Inlägg
18 december 2010
krizzle skrev:
Ja verkligen.

Men är det någon som har tips till vad man kan göra?

Tror tyvärr inte det går att göra så mycket jag har till och med haft special grejer på låset som inte går att köpa i vanlig butik alltså smörj medel och diverse produkter men ingenting har hjälp tyvärr alltså.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
19 december 2010
Det skulle nog inte skada att försöka smörja upp låset, både inifrån där du sätter nyckeln, samt att du monterar ner insidan luckan och ser om det går att smörja upp hela själva mekanismen.

Sök