1884
Sök

Vart beställa "remote gain"-sladd?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Jag har ett MDS D3-steg som det följde med en "remote" till där man ställer in gain (tror jag det är).

Till detta var det en 3-4 meter sladd som man drog från steget in i kupen och kunde ställa basen. Nu har jag haft sönder denna kabeln och undrar om någon vet vart man kan beställa en ny? Den ser ut som en vanlig telefonkabel, men det är inte en sån (jag har provat smile ).

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

4 074 Inlägg
19 december 2010
rickylicious skrev:
Jag har ett MDS D3-steg som det följde med en "remote" till där man ställer in gain (tror jag det är).

Till detta var det en 3-4 meter sladd som man drog från steget in i kupen och kunde ställa basen. Nu har jag haft sönder denna kabeln och undrar om någon vet vart man kan beställa en ny? Den ser ut som en vanlig telefonkabel, men det är inte en sån (jag har provat smile ).

Eftersom det är ett MDS steg så kan de ju vara ide att ta kontakt med MDS!big_smile
Senast redigerat av BJonsson (19 december 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 december 2010
Är kontakten på en telefonkabel för stor? Isåfall så är det en vanlig nätverkskabel, annars bör det vara telefonkabel, kan dock vara korsad.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

19 Inlägg
19 december 2010
Har för mig att sladden är mindre än ett telefonuttag.

Kolla med BRL
Senast redigerat av dennishusell (19 december 2010)

Bara på gamla Volvos motorn vrålar "I will survive!" när kamremmen går.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
dennishusell skrev:
Har för mig att sladden är mindre än ett telefonuttag.

Kolla med BRL

Sladden passade, men remoten lös inte och det hände inget när man skruvade. Kanske är så att den är korsad då som någon tidigare sa?

Jag har nu mailat MDS också för att se om dom har något svar.

Jag trodde att detta var en vanligt använd kabel i billjuds-kretsar och fanns att beställa lite här och där, men jag kanske hade fel smile

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

19 Inlägg
19 december 2010
Har ett slutsteg från GAS och det har också en "telefonsladd" som går fram till en liten ratt i kupén
Senast redigerat av dennishusell (19 december 2010)

Bara på gamla Volvos motorn vrålar "I will survive!" när kamremmen går.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Som sagt så mailade jag MDS och fick idag svar.

Hej Ricky!

Det ska fungera med en vanlig telefon kabel!!
Om inte så är det något annat fel!!

Med Vänlig Hälsning/ Best Regards
Jan Påhlsson

Jag har troligtvis haft en sån jädra otur att den telefonkabeln som jag hittade hemma i garaget inte fungerade när jag provade. Sorgligt men sant smile Jag ska leta fram en annan telefonkabel och prova med istället.

Sök