2352
Sök

Problem med tändningslåset saab 9-3 ss 2004

142 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
hej

har problem med tändlåset på min saab. det är rattlåset som inte hoppar i när jag drar ut nyckel. lika så är radion på. vad ska jag köpa för att byat de? räcker detta?

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=20086957

en annan fråga huar får jag bort tändlåset?

/Danne

preem pump
836 Inlägg
19 december 2010
finns massa trådar om detta på stcs.
i mitt fall räckte det med att byta tändningslås.
jag fick upp texten "rattlås fel" ibland gick inte rattlåset i och ibland gick det inte starta bilen pga att rattlåset var i
men vissa har fått byta nån del som sitter på rattstången "CIM modulen" och den ska tydlign vara rätt dyr
Senast redigerat av mannen666666 (19 december 2010)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

142 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
kan du beskriva för mig hur man får bort tändningslåset?

preem pump
836 Inlägg
19 december 2010
det finns en "how to" på stcs men jag hittade den inte nu
själv vet jag inte för jag lämnade in bilen på saab för felsökning/lagning

1 020 Inlägg
19 december 2010
plocka bort all plast runtom låset sen tar man o vrider nyckelen i ett läge för mig att det var radioläge sen är där ett hål i själva hållaren tryck in något i hålet för o trycka in spärren till låset dra i nyckelen o låset hoppar ut sen är det bara att sätta nyckelen i det nya vrida så spärren frisläpps o tryck in den i hålet färdigt

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

142 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
tror inte man gör så på min:( värkar inte så iaf har provat men plasten runt täninslåset får jag inte bort. eller menar du alu plåten som sitter runt hela växelspaken?

142 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
fick bort alu plåten nu. men hur gör jag för att få bort tändningslåset. är det något clips under?

1 020 Inlägg
20 december 2010
sorry tänkte fel du har väl den elektriska varianten som skiljer sig från alla andra saabar?
tydligen ska man ta bort aluplåten o sidorna och komma åt och plocka ut det det hållet blev inte riktigt klok på förklaringen riktigt men det ska tydligen ge sig själva när man kommit så långt hoppas det är till någon hjälp

142 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
fick nyss bort den. måste bara fråga är det bara byta eller måste jag till saab för att fixa med några nyckel koder nu eller?

preem pump
836 Inlägg
21 december 2010
88Danne skrev:
fick nyss bort den. måste bara fråga är det bara byta eller måste jag till saab för att fixa med några nyckel koder nu eller?

ska bara vara att byta, du ska inte behöva koda om nycklarna

1 020 Inlägg
21 december 2010
hur satt det fast?

142 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
den satt fast under ifrån men tog bort sidorna på armstödet och kom sedan åt clipsen men det var inte lätt men det gick:P

Sök