5339
Sök

Mutant MT400IR monoblock som svetsar säkringar.

Miklen
21 december 2010
Trådstartare
Tjo

Tänkte bara höra innan man slänger pengar på nya grejer. Efter lite dumkoppling med trötthet i skallen så matade ja steget baklänges..polvänt mao.. Nu bränner det säkringar om man ens tänker tanken på att byta dom.

Är det värt att ens försöka laga ett så billigt steg ? Antar att det fått sig en rejäl körare.

Mäter jag mellan plus och minus ingången på steget så är det kontakt, nånting säger mig att det inte skall vara så. Kan va trevligt med ett svar på den frågan. Kondingar å resten av komponenterna ser helt oskadade ut och inga interna säkringar va ja kan se.

Miklen
22 december 2010
Trådstartare
Sitter en svart sak på plats D302.. Jord å plus tappar kontakten om man klipper den iaf. Jag är inte så hemma på kompoenter men kan man gå till t.ex Elfa å säga att man ska ha en likadan? Tack för tipset iaf!

Miklen
22 december 2010
Trådstartare
Sitter en stor diodsymbol under å man ser ju märkningen på den...kilar över gatan å frågar Elfa mupparna om dom har nåt passande smile.

Miklen
22 december 2010
Trådstartare
Hehe, 3kr kunde ja faktiskt offra big_smile . Provade å löda dit det men nu piper d lite random från den jädra multimetern istället tongue

Miklen
22 december 2010
Trådstartare
Har inte provat att koppla in det.. piper ju bara åt ena hållet på dioden..den gamla pep åt båda.. Ja vet la inte va ja gör, jag är lastbilschaffis tongue Kan va multimetern som är bäng oxå smile.. Kan man mäta på nåt vettigt sätt?

Miklen
22 december 2010
Trådstartare
Får fippla lite me lödstationen..Va för temp krävs för att smälta skiten som dom korten är lödda med? Händer ingenting me min "vanliga" welleman..

Miklen
22 december 2010
Trådstartare
Vanligt lödtenn går fint att smälta, men inte det som är på kretskortet.. Lite störande hehe..  Får väl fuska å löda dit den nya dioden på dom gamla benen smile Tackar så mycke för dina svar!

Sök