7358
Sök

Ny Volvo s60R?

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Hejsan! Sitter och läser i tidningen Vi bilägare senaste upplagan.
Och ser att i nästa nummer som kommer ska dom provköra nya s60R har dom skrivit. Så det kommer komma en ny s60R eller är det så att dom menar nya R-design? Undrar bara om ni också har hört detta eller vad ni tror?

Mvh Joakim

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 december 2010
Jag har för mig att det är en R-design modell.

Med bl.a. fjäderbensstag och ännu exaktare styrning.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 298 Inlägg
23 december 2010
Volvo har precis haft presskörning förra veckan på provbanan i Hällered där jag jobbar där de lät journalister från norden provköra S60 och V60 T5 R-design. Så det är nog det dem pratar om. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
chrillzter skrev:
Volvo har precis haft presskörning förra veckan på provbanan i Hällered där jag jobbar där de lät journalister från norden provköra S60 och V60 T5 R-design. Så det är nog det dem pratar om. smile

Jaha okej ja då förstår jag smile Vart lite glad en stund och trodde dom gjorde R-bilar igen men dom tiderna kommer nog aldrig tillbaka sad

1 298 Inlägg
23 december 2010
Jo det verkar inte bättre. Dem har ju haft en del på gång med en C30 R men det verkar lagt på is nu. Sen kom ju C30 Polestar och väckte folks intresse men det blir nog tyvärr inget.
Men den nya R-designen är helt okej!
- Fjäderbensstag mellan främre tornen.
- Bättre bakre stötdämpare med snabbare respons.
- Stummare bussningar runt om.
- Inte minst helt okej optik med!

Så bara att köpa en 1.6 D 115hk R-design och tuffa runt. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
chrillzter skrev:
Jo det verkar inte bättre. Dem har ju haft en del på gång med en C30 R men det verkar lagt på is nu. Sen kom ju C30 Polestar och väckte folks intresse men det blir nog tyvärr inget.
Men den nya R-designen är helt okej!
- Fjäderbensstag mellan främre tornen.
- Bättre bakre stötdämpare med snabbare respons.
- Stummare bussningar runt om.
- Inte minst helt okej optik med!

Så bara att köpa en 1.6 D 115hk R-design och tuffa runt. wink

Ja jo det är ju riktigt najs faktiskt, tycker bara det är dåligt att man kan få R-design till alla modeller.
Tycker det bara borde gå med typ, T-5,T-6 och V8 typ wink

1 298 Inlägg
23 december 2010
Håller med dig, men förhoppningsvis kommer de inte säljas så många 1.6or med R-design. Hade jag vart ute efter en snål 1.6a så hade jag kört snikvarianten och inte kostat på den så mycket ändå.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
chrillzter skrev:
Håller med dig, men förhoppningsvis kommer de inte säljas så många 1.6or med R-design. Hade jag vart ute efter en snål 1.6a så hade jag kört snikvarianten och inte kostat på den så mycket ändå.

Det är ju såklart sant wink

Sök