4243
Sök

Vad behöver jag för kablar?Slutsteg och bas..

3 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#1
Hejsan! Nu hade jag tänkt sätta in en bas i min kombi då jag känner att det behövs:) Dock är jag nybörjare så jag hade tänkt fråga lite här.

Jag hade tänkt köpa denna basen https://www.blekingebilradio.se/product … ory_id=112
Jag hade tänkt driva den + mina högtalare fram på ett lite äldre 4 kanaligt slutsteg, tror det är säkert ca 10 år gammalt men knappt använt dock har jag inga kablar till det. Kan jag köpa detta kittet med kablar till slutsteget? http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … -slutsteg/
Visst det är biltema men har det någon större betydelse? Behöver jag några andra kablar?

Samt kan jag ha detta på min stereo? Den har tre lågnivå ut varav en är till basen. Kan jag driva mitt 4 kanaliga slutsteg på den?
Som ni märker är jag kanske inte jätte kunnig inom detta och är inte ute efter något enormt ljud. Hoppas ni förstår vad jag menar!

Larsson..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 december 2010
#2
Eftersom du ändå tänkte köpa den färdiga baslådan från BlekingeBilradio så tycker jag att du kan ringa Jimmy (som driver BB) så hjälper han dig.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#3
Okej.. Är det samma nummer som står på deras hemsida då eller?

Det jag är mest oroad över är om min stereo kan driva det? Använder ett 4 kanaligt slutesteg bara en lågnivå utgång ?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 december 2010
#4
Learsson skrev:
Okej.. Är det samma nummer som står på deras hemsida då eller?

Det jag är mest oroad över är om min stereo kan driva det? Använder ett 4 kanaligt slutesteg bara en lågnivå utgång ?

Ja.

Vad är det för enhet?

Om steget inte klarar att "loopa" signalen internt för alla fyra kanaler via en ingång (parvis såklart) så kan man använda y-splittar.
Detta kan Jimmy hjälpa dig med. Varför jag propsar på att du ringer honom har att göra med att eftersom du ändå skall köpa lådan så kan du köpa resten du behöver hos honom och samtidigt få bra service. smile
Ibland är det värt ngr kronor extra för bra service så att man verkligen får rätt grejer.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 december 2010
#5
Då stereon ändå har tre par utgångar så kan du lika gärna använda åtminstonde två par av dom, så kan du justera framifrån utan att gå bak till steget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 december 2010
#6
Sedan för att det inte skall bli fler missförstånd: Man DRIVER inget steg med lågnivån. Stegen drivs med STRÖM som den får via strömkablarna som får sin ström från batteriet som får sin ström från generatorn wink

Men som ChriZtoffer säger här ovan så skulle jag kört på två parlågnivåkablar, ett par från front-utgångarna och ett par på sub-ugångarna på enheten.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#7
okej,tack!


Sök