Är det bara baken som skiljer på dom? Och vad skiljer mer mekaniskt, alltså maskinellt med drivlina, motor osv? Vad borde man tänka på om man ska välja någon av dessa bilar(inte just annonsbilarna)?
Mvh
Senast redigerat av Koniiz (14 december 2010)
Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
Varför är 760 turbo med manuell så ovanlig? Hur är automatlådan på 760? Finns det någon manuell låda som passar på v6an?
1985 fanns det 760 med v6 och manuell låda, men de är grymt ovanliga, har själv aldrig sett en sån, men nån gång på 80-talet kollade mina föräldrar på en sån!
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt. Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt. Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.
Ohfan, där ser man! Trodde det var vanligare än så.. Jaja, har sneglat på 940 16v, ltt och fulltryckaren, vad är värt att satsa pengar på? Vad är det som skiljer på lättryck och fulltryck egentligen?
Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt. Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.
Ohfan, där ser man! Trodde det var vanligare än så.. Jaja, har sneglat på 940 16v, ltt och fulltryckaren, vad är värt att satsa pengar på? Vad är det som skiljer på lättryck och fulltryck egentligen?
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt. Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.
Ohfan, där ser man! Trodde det var vanligare än så.. Jaja, har sneglat på 940 16v, ltt och fulltryckaren, vad är värt att satsa pengar på? Vad är det som skiljer på lättryck och fulltryck egentligen?
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar
I min 760T -90 var det torx överallt...
ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel.
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar
I min 760T -90 var det torx överallt...
ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel.
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar
I min 760T -90 var det torx överallt...
ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel.
Och varför skulle multilinken vara en nackdel?
sned slitna däck. samt att den rasa efter en burnout
ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel.
Och varför skulle multilinken vara en nackdel?
sned slitna däck. samt att den rasa efter en burnout
Jo men kör man som folk samt inte åker böttsänkt så är den mycket bättre än den stela