3953
Sök

Skillnad mellan 760 & 940

118 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
#1
Ja, som topic...


Vad är den exteriöra skillnaden mellan 760 och 940?

http://www.blocket.se/sodermanland/Volv … 17&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_9 … 17&w=3


Är det bara baken som skiljer på dom? Och vad skiljer mer mekaniskt, alltså maskinellt med drivlina, motor osv?
Vad borde man tänka på om man ska välja någon av dessa bilar(inte just annonsbilarna)?



Mvh
Senast redigerat av Koniiz (14 december 2010)

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.

1 772 Inlägg
14 december 2010
#2
Nu satt det ju just 940i fronten på 760in så dem ser väldigt lika ut.

Skiljer inte värst mycket annars, förutom att 940in är något nyare bara..
Senast redigerat av NordstromJ (14 december 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 december 2010
#3
dom nyare 760 har den långa huven med ( samma som 960) det har inte 940:in

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

118 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
#4
Varför är 760 turbo med manuell så ovanlig? Hur är automatlådan på 760? Finns det någon manuell låda som passar på v6an?

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.

2 763 Inlägg
14 december 2010
#5
Koniiz skrev:
Varför är 760 turbo med manuell så ovanlig? Hur är automatlådan på 760? Finns det någon manuell låda som passar på v6an?

1985 fanns det 760 med v6 och manuell låda, men de är grymt ovanliga, har själv aldrig sett en sån, men nån gång på 80-talet kollade mina föräldrar på en sån! smile

Volvo - For Life

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 december 2010
#6
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt.
Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.

Jonas

118 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
#7
Volvo_Mannen skrev:
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt.
Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.

Ohfan, där ser man! Trodde det var vanligare än så.. Jaja, har sneglat på 940 16v, ltt och fulltryckaren, vad är värt att satsa pengar på? Vad är det som skiljer på lättryck och fulltryck egentligen?

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.

1 231 Inlägg
14 december 2010
#8
Koniiz skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt.
Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.

Ohfan, där ser man! Trodde det var vanligare än så.. Jaja, har sneglat på 940 16v, ltt och fulltryckaren, vad är värt att satsa pengar på? Vad är det som skiljer på lättryck och fulltryck egentligen?

ltt har 0.3 i ladd och ftt har 0.6 wink


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 december 2010
#9
manne_940 skrev:
Koniiz skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Eftersom 760 var en lyxbil så var det automat i dom. V6 manuell fanns 82-83. Sjukt ovanligt.
Skulle satsa på en 940, bättre motor än v6an, större bagage, nyare osv.

Ohfan, där ser man! Trodde det var vanligare än så.. Jaja, har sneglat på 940 16v, ltt och fulltryckaren, vad är värt att satsa pengar på? Vad är det som skiljer på lättryck och fulltryck egentligen?

ltt har 0.3 i ladd och ftt har 0.6 wink

0,56 för att va exakt:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

118 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
#10
Så, det är bara ställa laddet lite högre på ltt och voila!, det är en ftt?

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.

1 231 Inlägg
14 december 2010
#11
Koniiz skrev:
Så, det är bara ställa laddet lite högre på ltt och voila!, det är en ftt?

jaa precis:)


402 Inlägg
15 december 2010
#12
Koniiz skrev:
Så, det är bara ställa laddet lite högre på ltt och voila!, det är en ftt?

Du tar bara tryck-klockan från en fulltryckare så är det helt plötsligt en fylltryckare smile så den är jue att föredra då den är billigare att äga! big_smile

//Jocke

2 266 Inlägg
18 december 2010
#13
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar

svetsdiff !!!

258 Inlägg
26 december 2010
#14
PMPerformance skrev:
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar

I min 760T -90 var det torx överallt...

ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel. smile


Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 december 2010
#15
kaihaj skrev:
PMPerformance skrev:
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar

I min 760T -90 var det torx överallt...

ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel. smile

Och varför skulle multilinken vara en nackdel?

Jonas

258 Inlägg
27 december 2010
#16
Volvo_Mannen skrev:
kaihaj skrev:
PMPerformance skrev:
i 760 så är de mest stjärnskruvar som håller inredning och i 940 har dom byts mot torxskruvar

I min 760T -90 var det torx överallt...

ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel. smile

Och varför skulle multilinken vara en nackdel?

sned slitna däck. samt att den rasa efter en burnout wink


Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 december 2010
#17
kaihaj skrev:
Volvo_Mannen skrev:
kaihaj skrev:

I min 760T -90 var det torx överallt...

ska man välja på en standard 940 vs standard 760 (turbomodellerna som har samma motor) så föredrar ja 760 då den är mkt lyxigare med finare indredning. långhuv, snyggare a-stolpar. det enda som e negativt på 760:n är bakaxeln. men det är ju bara att slänga upp en 940 axel. smile

Och varför skulle multilinken vara en nackdel?

sned slitna däck. samt att den rasa efter en burnout wink

Jo men kör man som folk samt inte åker böttsänkt så är den mycket bättre än den stela

Jonas

258 Inlägg
27 december 2010
#18
Volvo_Mannen skrev:
kaihaj skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Och varför skulle multilinken vara en nackdel?

sned slitna däck. samt att den rasa efter en burnout wink

Jo men kör man som folk samt inte åker böttsänkt så är den mycket bättre än den stela

Jo men då kan man ju lika gärna åka en tråkig v70 eller liknande



Sök