Sinus live sla1500 fråga...

brrr
9 oktober 2009 · 63 Inlägg

Jag driver en dd3512 med sinus sla1500 v1 steget i original DD låda. Jag har insett att steget tappar kon kontrol under ungerfär 36 Hz (Kör mycket hip hop). Testade med en dubbel rsd10 låda och samma sak händer där också. Jag kör med en pioneer DEH-P7000UB HU, med steget delad vid ungefär 50Hz och subsonic vid 30. Är det någon som har problem med sinus stegen som inte orka gräva lågt eller borde jag veta något jag inte känner till? kommer det hjälpa med att byta ut steget eller vad bör man göra?

MrCalle Team Autohifi!
9 oktober 2009 · 865 Inlägg

Tyvärr låter det som du inte har ström.
Hur ser din övriga instalation ut?
Batteri, jordningar, kabel val osv....

Om du inte har tillgång till ström så kommer ingen steg att lämna effekt eller någon kontroll och just i de nedre regionerna av basregistret så krävs det mycket effekt och med det ström.

Alt. kan vara så eftersom det är ett gammalt steg idag att något har hänt med det, en kondninng eller mosfet kan har fått sig en törn.
Kolla up dessa saker i tur och ordning så kommer det säkert bli bättre!

Good luck!

brrr
9 oktober 2009 · 63 Inlägg

Jag har 30mm kabel från batteriet och 16mm efter fördelningsblocket, med en dls ca41 till framsystem, och en 1 farad kondensator. 30mm på jordning. Jag kör med en standard 60ah batteri. I.o.m att jag har flyttat sakerna från en annan bil så misstänker jag också att ström delen är boven i dramat. Tack för upplyssningen!

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 oktober 2009 · 2 353 Inlägg

brrr skrev:
Jag har 30mm kabel från batteriet och 16mm efter fördelningsblocket, med en dls ca41 till framsystem, och en 1 farad kondensator. 30mm på jordning. Jag kör med en standard 60ah batteri. I.o.m att jag har flyttat sakerna från en annan bil så misstänker jag också att ström delen är boven i dramat. Tack för upplyssningen!

Kolla igenom elsystemet, ink. jord från batteriet till chassit.

60Ah batteri är inte mycket för två såna steg. Så där finns det ju förbättringspotential.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
740Glt16valve
9 oktober 2009 · 247 Inlägg

brrr skrev:
Jag har 30mm kabel från batteriet och 16mm efter fördelningsblocket, med en dls ca41 till framsystem, och en 1 farad kondensator. 30mm på jordning. Jag kör med en standard 60ah batteri. I.o.m att jag har flyttat sakerna från en annan bil så misstänker jag också att ström delen är boven i dramat. Tack för upplyssningen!

jag tror att du har för liten ström bank en polare till mig körde orignal batteri till ett sådant steg och det var inte direkt något han fortsatte med det blev 3 batterier i den bilen totalt och nu lirar det på bra men han har 3000 steget nu så tror att han skaffar fler batterier smile så testa att sätta i fler batterier/ köp riktiga bilsteriobatterier så skippar du allt vad konding heter wink

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Frissan
9 oktober 2009 · 4 693 Inlägg

Ja har också ett SL-1500 och jag har 2 vanliga batterier och det räcker inte på långa vägar. Spelar ändå i 2 ohm.

Booyakasha!
Northsuffercustom
28 december 2010 · 48 Inlägg

man ska inte stirra sig blint på watten på steget levererar mycket effekt och behöver därför mycket ström. kan yänka mig att det är jorden. kolla både jorden från batteriet till jord pungt och från steget. har du inte tillräcklig jord till steget så försöker det jorda genom lågnivån och tar bilstereons jord och den bränns. ingen billig kostnad om du bränner jord kabeln i stereon.

Chevrolet Corvette "Z06" (2001)
Lonefox Bad music kills good sound
28 december 2010 · 7 241 Inlägg

NORTHSUFFER skrev:
man ska inte stirra sig blint på watten på steget levererar mycket effekt och behöver därför mycket ström. kan yänka mig att det är jorden. kolla både jorden från batteriet till jord pungt och från steget. har du inte tillräcklig jord till steget så försöker det jorda genom lågnivån och tar bilstereons jord och den bränns. ingen billig kostnad om du bränner jord kabeln i stereon.

Grattis till årets trådlyft.
Tråden är över ett år gammal......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Northsuffercustom
28 december 2010 · 48 Inlägg

TACK DET VÄRMER..  men du.. jag bor på landet har vell det som ursäkt;)

Chevrolet Corvette "Z06" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang