5512
Sök

Beställa från usa/kina ?

3 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
någon som har bra tips på billiga sidor man kan beställa mb delar på? är ute efter lite allt möjligt, typ kromade dörrknoppar, klarglas osv.

I <3 my Honda
483 Inlägg
29 december 2010
ebay.com , där finns allt du behöver.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 december 2010
Racing84 skrev:

eBay.de är nog mer lämpligt när man ska handla till tyska bilar, iaf när jag handlade till min VW. Sen är Tyskland närmare = billigare fakt.

Jonas

Stålmannen
465 Inlägg
29 december 2010
Volvo_Mannen skrev:
Racing84 skrev:

eBay.de är nog mer lämpligt när man ska handla till tyska bilar, iaf när jag handlade till min VW. Sen är Tyskland närmare = billigare fakt.

Exakt min tanke också. Plus att det är inom EU, vilket betyder att du slipper tull-avgift.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 december 2010
Dodge_w8 skrev:
Plus att det är svindyrt i Tyskland

Nja, det jag har köpt till min VW har varit billigare i Tyskland.
Tex. coilovers, helt nya ca 1900 med frakt.

Jonas

178 Inlägg
29 december 2010
Jag brukar jämföra mellan ebay.de .com och .co.uk när jag handlar till DKWn. Är det prylar utanför EU brukar jag alltid räkna på 25% moms på artikel + frakt å ett par hundra i avgifter så får det bli en bonus om man ror hem det momsfritt.

Gäller det reservdelar brukar jag ta en titt på laga och bildelsbasen med. Samma sak när jag hade BMW förutom att jag slängde med Schmiedmann då med. Annars har jag aldrig hittat ngt prisvärt på en svensk site så det borde gälla även MB, men det vore kul att bli motbevisad så man kan börja gynna ngn på hemmaplan istället.

Sök