Ta bort partikelfilter på v70 D5 -06a???

Busgrabb Rejsa ?
30 december 2010 · 2 959 Inlägg

VXC70 skrev:
om enda anledningen för att ta bort partikelfiltret är att det sätts igen, vitsen med filtret är ju att de ska sättas igen och regenering ska förbränna partiklarna.
Varför ta bort avgasrening? är ni ute efter effekt eller vad? för att förhindra filret ta och samla partiklar är väll ganska värdelöst, varför skaffa då ens en diesel?

ja jag vet att dieslar innan partikelreningssystemet kom saknade partikelfilter, men varför ta bort nått som har en funktion, att minska din bils påverkan på miljön.

Jag funderar på diselbil men inte är det för miljön.

Jag klimatkompenserar för folks miljöbilar big_smile

Autotech
BMW 335D (2008)
torpis Forummoderator
30 december 2010 · 10 572 Inlägg

VXC70 skrev:
om enda anledningen för att ta bort partikelfiltret är att det sätts igen, vitsen med filtret är ju att de ska sättas igen och regenering ska förbränna partiklarna.
Varför ta bort avgasrening? är ni ute efter effekt eller vad? för att förhindra filret ta och samla partiklar är väll ganska värdelöst, varför skaffa då ens en diesel?

ja jag vet att dieslar innan partikelreningssystemet kom saknade partikelfilter, men varför ta bort nått som har en funktion, att minska din bils påverkan på miljön.

För min del handlar det om att ha en bil med 300hk som drar under halvlitern blandat. Svårkombinerat med annat än diesel.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang