Saab 9-3SS 2007 RADIO PROBLEM!!

Chrilleen
29 november 2010 · 9 Inlägg

Hejsan!
Var ute och körde som vanligt , helt plötsligt började det spraka i högtalarna och vissa slutade helt att låta , stängde av radion men då började det knastra enorm ifrån ja jag tror det var samtliga ljudet blev så högt och jobbigt att jag var tvungen att stänga av bilen men det fortsatte endå!!
Fick sedan starta bilen och köra hem i hopp om att det inte skulle knastra , det knastrade lite men väldigt lågt.
Väl hemma testade jag att sätta på radion och det låter som att musiken spelas upp i en burk och vissa högtalare låter inte alls!
Det spelar ingen roll om man lyssnar på CD eller radio det , låter lika jävligt.

Är det någon som har någon idee´ om vad det kan vara eller haft samma problem?

Bilen är en 93SS 2007;a , inte navigator radion utan den vanliga modellen.

Saab 9-3SS Vector "Rödafaran" (2007)
Ettehag
29 november 2010 · 102 Inlägg

Låter ju misstänkt som ett glapp, Riv ur huvudenheten och ha den igång medans du ruckar och drar lite i kablarna, och se om det ger sig smile

Mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Chrilleen
29 november 2010 · 9 Inlägg

Det är mycket egendomligt , nu ikväll gick jag ut och provade och nu låter det som att dom fungerande högtalarna är sprängda och aa det är helt jävla bedrövligt. säkringen bytte jag men problemet kvarstår..
aaa kan vara glapp eller något annat skumt skit.

Saab 9-3SS Vector "Rödafaran" (2007)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 november 2010 · 8 744 Inlägg

Kan vara som så att det kommit in fukt i förstärkaren, din huvudenhet har en stor ratt i mitten för volym och inuti den en knapp för att slå på och av stereon va?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Chrilleen
1 januari 2011 · 9 Inlägg

Aaa precis , jag undrar fortfrande vad det är och som jag förståt så är det två förstärkare i bilen.
Vad tror du?

Saab 9-3SS Vector "Rödafaran" (2007)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
1 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Det beror på vilket ljudsystem du har, men på mellan (Premium 150) och stora (Prestige 300) så har du en som heter AMP1, sitter under förarstolen och är väldigt utsatt för fukt, kolla den!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Chrilleen
2 januari 2011 · 9 Inlägg

aa okej , tror jag har Premium 150 . vet du vad den hter för något för det måste ju gå att köpa en begad sådan?

Saab 9-3SS Vector "Rödafaran" (2007)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
2 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Skrev det i tidigare inlägg. wink AMP1 heter den, men börja med att ta lös den och kolla om du ser nånting bränt i den, eller ännu bättre åk till en SAAB-verkstad och be dom koppla bilen mot datorn och kolla, för en AMP1 är inte billig ens som begagnad.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang