Angående: Allmän isträff vid roxnäs Falun !!

Antihero
14 februari 2010 · 204 Inlägg

RuneWebradio skrev:
Jag kommer inte några fler gånger iaf. Dels för banan har blivit för spårig och gropig av alla ot-dubbare. Sen är den för rak, inte så många bra kurvor man kan sladda i. Det skulle vara mycket fler och skarpare kurvor. Sen är den för smal också.

Men det har varit mycket roligt att åka på den iaf eftersom det inte vart någon bana här i Hedemora i år.

Tack för mig så syns vi på träffarna i sommar.

såg ju ut att vara tillräckligt mycket kurvor för dig där att du skulle sätta bilen ORDENLIGT i snövallen  wink

Senast redigerat av Antihero (14 februari 2010)

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
RuneWebradio
14 februari 2010 ·

Jag försökte sladda fast det inte fanns några kurvor just där och då vart det som det vart. lol

LaRoos
16 februari 2010 · 230 Inlägg

men nu är ni tråkiga.. får väl åka dit å slänga ut röven lite i snövallarna då så att de blir lite kurvigare..

Var dig själv, alla andra är upptagna!
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
Fjurre
16 februari 2010 · 25 Inlägg

sen när is sesongen är över kanske vi skulle haft en permanent bana kanske denna grupp kan hjälpa? http://www.facebook.com/home.php?#!/gro … 2680177914

DalomRacing.webs.com Teamets hemsida
Saab 96 "V6" (1968)
Saab 96 2T "Den vita" (1962)
Gti_Gurra
16 februari 2010 · 41 Inlägg

Dum fråga kanske men måste man ha körkort när man kör på isen? big_smile

Antihero
16 februari 2010 · 204 Inlägg

Gti_Gurra skrev:
Dum fråga kanske men måste man ha körkort när man kör på isen? big_smile

Finns egentligen ingen som säger att du ska ha det, men händer det en olycka så kanske det inte är så kul längre. Polisen bryr sig inte om när folk är på isen men när olyckan är framme så måste man förklara sig.

Inte bara för plåtskadorna man är orolig för utan också att man som oerfaren förare inte ska skada någon annan. Olyckan är lätt framme och det går snabbt och det är aldrig kul.

Men åker man på en bana och håller avstånd och man säger till de andra som är på banan att man saknar körkort och undrar om man får vara med så tror jag nog att det ska gå bra :-D

Men är du helt själv på isen och kör så är det ingen fara.  Själv har jag kört bil sen jag va 12 tongue

Senast redigerat av Antihero (16 februari 2010)

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Gti_Gurra
16 februari 2010 · 41 Inlägg

Ok jag är nämligen lite sugen på att köra på isen lite big_smile
Är det fördel att ha övningskörnings skylten på när man kör på is/bana?

OphanWitehall
17 februari 2010 · 1 335 Inlägg

Gti_Gurra skrev:
Dum fråga kanske men måste man ha körkort när man kör på isen? big_smile

Enda stället du får köra utan körkort är väll inhängnatområde, och isen är väll allmänplats.
Jag menar får du köra utan kort på isen kan du ju lika gärna köra på vägen, samma straff skulle jag tro.
Har du övningskörnings skylt på och godkänd "co driver" äre väll ok.

Piratstikin 2015 Dbakuten.
2 januari 2011 · 5 092 Inlägg

blir det nå liknande i år? skulle vara kul & köra lite med audin smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang