5027
Sök

Byta topplockspackning Volkswagen Jetta 1990 - vilka hylsnycklar/verktyg behövs?

2 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har köpt sotningssats och ska tillsammans med en mer mek-kunnig kompis byta topplockspackningen, men däremot skulle jag gärna veta exakt vilka verktyg som kan behövas? Har insexnyckelsats men inga torx eller andra specialnycklar... Försökt googla och kolla i rep-handbok men inte hittat svar.

Tacksam för svar till okunnig smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 januari 2011
Bara börja meka så ger det sig smile

2 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Jo tack. Fast grejen är väl mest vad jag ska köpa för verktyg innan då jag inte har ett garage utan måste låna ett.

Bäst
250 Inlägg
6 januari 2011
Momentnyckel är ett måste! smile annars kan det gå åt helvete har jag märkt ^^

Burna bör man annars dör man!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 januari 2011
Du behöver i stort sett en komplett uppsättning verktyg. Blir förmodligen lika dyrt som att lämna bort jobbet till nån som har alla verktygen. Bara en momentnyckel kostar ~500:- på biltema..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2011
Ja du behöver ett helt gäng med verktyg, nu låter det kanske lite överdrivet men det är rätt mycket du behöver.

Billigare som sagt att lejja bort arbetet om du inte har destomer verktyg. Tex spec.verktyget för avgasklämmorna (finns på biltema iofs).

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bäst
250 Inlägg
6 januari 2011
Dock jävligt bra att ha alla verktyg wink Slipper du oroa dig över att du inte har längre in i framtiden smile

Burna bör man annars dör man!

Sök