Byt tändningslås i en bmw 520I -96 bilen startar inte nu

JoKarN
8 januari 2011 · 236 Inlägg

Hej! Jag har bytt tändningslås i bilen men nu startar den inte det klickar inte ens i startmotorn? bmw 520I -96

JoKarN
8 januari 2011 · 236 Inlägg

Förlåt om jag va oklar. Jag har tändning det är bara att den startar inte sen. Har med funderat på denna dära ringen med tråd som sitter runt wink Men måste man connecta om imoblisern efter? typ lås/låsupp lr larma på larma av?

Senast redigerat av JoKarN (8 januari 2011)

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

den går runt men slår inte till så motorn går runt

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

nej det går inte rulla den är död känns som något slags låg har gått i för den är helt död liksom och den funkade innan vi bytte tändningslås men kan det ha låst bilen lr ngt för att vi provade och koppla ur den där lilla svarta boxen som går till antennringen? wink

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

Det är ett nytt lås beställt ifrån Tyskland kodad och klart efter bilen! Men kan man låsa så bilen inte startar på ngt sätt om det är det vi lyckats med?

p-nyhlen Quattro - bar å åk
9 januari 2011 · 621 Inlägg

Följde det med en ny nyckel till det kittet lr har du den gamla kvar?

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

jepp det gamla låset gick i sönder när jag skulle stänga av bilen så snurrade kolven bara i rattlåset och inget hände. Så jag ringde närmaste bmw här i sverige och dom beställlde nytt rattlås och låskolv som va kodad efter bilen ifrån tyskland. ja den gammla nyckeln funkar och tändningen startar men sen så händer det inget mer.

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Följde det med en ny nyckel till det kittet lr har du den gamla kvar?

Ingen ny nyckel den gamla kvar.

p-nyhlen Quattro - bar å åk
9 januari 2011 · 621 Inlägg

jag skulle tippa på att du behöver koda om nyckeln.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

dom på bmw sa att dom kodade efter bilen, antar då att dom kodat efter nyckeln med väll?

p-nyhlen Quattro - bar å åk
9 januari 2011 · 621 Inlägg

De borde ha gjort det iaf. Men det låter onekligen som det skulle blivit nått strul med kodningen. Ta med bilen till de som sålt grejerna så får de koppla datorn på bilen och koda om det.
Ha de sålt ett komplett kitt kodat och klart så får de ju se till att det funkar oxå.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

p-nyhlen skrev:
De borde ha gjort det iaf. Men det låter onekligen som det skulle blivit nått strul med kodningen. Ta med bilen till de som sålt grejerna så får de koppla datorn på bilen och koda om det.
Ha de sålt ett komplett kitt kodat och klart så får de ju se till att det funkar oxå.

Det är långt att åka och har inte råd för det kostar säkert mycket att lämna in den där

Toresbo
9 januari 2011 · 261 Inlägg

du har fått ett lås som din gamla nyckel passar till ,alltså kodat till bilen. för att starta bilen måste bilen till en bmw verkstad där  nya  "tändningslåset" kodas mot stöldkskyddet.

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

Så det är omöjligt att få igång bilen själv? isåfall ngn som har pris ide vad detta kan kosta hos bmw? men när jag köpte låset fråga han om han skulle skicka det till mej han borde ju nämnt att det inte går själv tkr man?

Senast redigerat av JoKarN (9 januari 2011)

Toresbo
9 januari 2011 · 261 Inlägg

skulle tippa på en 500 -1500 kr. men det är bara en gissning
koda nycklar på en audi hamnar på 600 kr.

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

Sweden jag fattar inte riktigt har sett den å så men har du någn lösning? wink kan man ta den antennringen av en annan bil? kan det spela någon roll om vi bryter den strömen till den dosan där? Bild på hur det ser ut


Lösen när du ska ladda ner är 1234



http://d01.megashares.com/index.php?d01=1b8a760


Den lådan kopplade vi ur och provade kan det ha låst bilen?

Senast redigerat av JoKarN (9 januari 2011)

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Antennringen från en annan -E39 torde passa, men mät den du har istället.
Kolla först över så att alla anslutningar verkligen sitter på sin plats. Mät sedan så att du har kontakt mellan anslutningsstiften på antennringen så att du kan konstatera att den är hel. Några ohm bör mätvärdet vara.
Efter det så mäter du att du har kontakt i slingan från anslutningsstiften vid styrdonet upp till antennen och tillbaka.

Antenn ringen har gått i sönder lite så kablarna är bara virade ihop typ så ny borde vara bra


Vart sitter detta dära styrdonet?

Senast redigerat av JoKarN (9 januari 2011)

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

provar detta hör av mej imrgon kväll ;smile

JoKarN
9 januari 2011 · 236 Inlägg

det är en e34 av senare modell sweden så du vet wink hur vet man vilken ews styrdon man har? 1 lr 2?

Senast redigerat av JoKarN (9 januari 2011)

JoKarN
10 januari 2011 · 236 Inlägg

Nu funkar den tog Antenntråden från en annan lika bil på skroten (50kr) wink Tack alla som skrivit och särskilt tack till swedenrockers som gjorde så att det fixa sig wink Admin låstråden

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang