4630
Sök

Hur kopplar man en baslåda med bak högtalarna, hur blir kopplingen till slutsteget.

DPDP
14 januari 2011
Trådstartare
ta bort!!!
Senast redigerat av DPDP (27 december 2013)

3 187 Inlägg
14 januari 2011
DPDP skrev:
tjena

jag håller på att instalera lite sterio i bilen, jag har dragit in ett av biltemas competisen kavelkitt i hela bilen nu kommer köra fram systemet med förstörkaren från sterion, En (Sony CDX-GT440U) 4 x 52 W.
men jag vet inte hur jag ska kopla in bak systemet, jag har tänkt att jag ska använda en baslådaoch köra det ihopa koplat med 6x9 i hatthyllan, men hur kopplar man in baslådan med 6x9 till slutsteget, alla svar är bra. 

2-kanals slutsteg
4-kanals slutsteg

vilket steg ska man använda?  och går det till min sterio nu har jag bara en Lågnivåutgång i sterion??

hur ska jag göra???

1 det heter stereo! smile
nu till dina frågor wink

om du ska ha två steg så kör på ett monoblock och ett 4 kanals steg, driv baslådan på mono steget och framsystem och baksystem på 4 kanals steget.
om du vill ha ett steg (eftersom du bara har en lågnivå utgång på stereon är nog detta att föredra) så skulle jag köra ett bra fyra kanals steg och sen drivit baslåda på 2 kanaler och sen fram systemet på de andra två smile

3 187 Inlägg
15 januari 2011
DPDP skrev:
ja stereon heter de.

men om man ska använda ett 4 kanals steg så måste man ha två Lågnivåutgång??

tilexpel här är ett slut stegt inte så bra kanske men ett 4 kanals
Denver CAP-4100
Anslutningar:
2 x 2 par RCA-in (höger/vänster kanal fram/bak)

Om man inte behöver två Lågnivåutgång hur koplar man steget med 6x9 och baslådan??????
har inte hållt på så mycket med stereo inkoppling, så det är därför jag måste veta smile

du köper en sådan här och splittar signalen vid steget wink
http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=243
sen skulle jag inte köpa det steget, det är ren skit!

16 197 Inlägg
15 januari 2011
kan intre annat än hålla me dig, de steget e ren DYNGA!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 187 Inlägg
15 januari 2011
DPDP skrev:
jag vet att det är skit, men ett exempel,
jag tänker köpa ett 4-kanals slutsteg JVC KS-AX4504  tror det kommer fungera bra.

okej, har aldrig hört det steget så kan inte yttra mig om det, MEN jag har en annan fråga, varför inte köra framsystemet på steg och baksystemet på stereon?  kommer låta så mycket BÄTTRE!

3 187 Inlägg
15 januari 2011
DPDP skrev:
ok ska fundera på det,men kanske prövar det andra först, för det är lite tradig jag har lag alla kabelar genom hela bil, så hade planerat för att ha det så, men kommer det spela dålig, kan man fundera på saken kanske, vi får se, tackar så mycket för hjälpen smile

okej, du sitter ju i framsätet och lyssnar så du vill ju ha bäst ljud fram, ska du koppla som du har tänkt dig så kommer allt ljud bakifrån och det blir en helt skev ljudbild i bilen.

16 197 Inlägg
15 januari 2011
tycker man de e jobbigt å dra kablar genom hela bilen så ska man ju inte ens fundera på att bygga ljud.   de ingår liksom.

koppla framsystem på steg å baslådan på steg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 187 Inlägg
15 januari 2011
DPDP skrev:
jag får nog planera att bygga om lite, jag fattar vad du menar big-jepp, jag vill ha ett bra ljud i bilen så det blir vell att börja att dra om lite kabelar nu smile

bra! du kommer inte ångra dig smile

Sök