3963
Sök

Hur lång bränsleledning på volvo 740/760?

245 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Halloj!
Ska beställa stålomspunnen slang till bränslematningen på min 760, hur lång slang behöver jag? (från tankarmaturen till fuelrailen)
/mvh erik

3 292 Inlägg
15 januari 2011
Mät smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

245 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Mät smile

tyvärr står inte bilen här bredvid datorn. Du kanske skulle satsa på att bli komiker?

3 292 Inlägg
15 januari 2011
eferm skrev:
Danne_1977 skrev:
Mät smile

tyvärr står inte bilen här bredvid datorn. Du kanske skulle satsa på att bli komiker?

Nej.. men förmodligen måste du nog mäta för att se med egna ögon hur mycket du ska ha.. du kommer förmodligen får många olika svar här så det slutar med att du endå måste mäta själv..

Bästa tipset jag kan ge dig... big_smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
15 januari 2011
Kan ge dig ett riktvärde på 4m. Jag vet inte exakt heller, men där i krokarna borde det vara...

245 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
eferm skrev:
Danne_1977 skrev:
Mät smile

Nej.. men förmodligen måste du nog mäta för att se med egna ögon hur mycket du ska ha.. du kommer förmodligen får många olika svar här så det slutar med att du endå måste mäta själv..

Bästa tipset jag kan ge dig... big_smile

det är ju i och för sig sant, funderar på att slå till på 6m, känns som om det borde räcka

245 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Kan ge dig ett riktvärde på 4m. Jag vet inte exakt heller, men där i krokarna borde det vara...

ok, tack!

3 292 Inlägg
15 januari 2011
6 Meter blir nog skitbra det tror jag.. då har du så du klarar dig och slipper tänka på att det ska vara för lite.. big_smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
16 januari 2011
Danne_1977 skrev:
6 Meter blir nog skitbra det tror jag.. då har du så du klarar dig och slipper tänka på att det ska vara för lite.. big_smile

Är det stålomspunnen med anslutningar så går det väl inte att korta av den hur som helst va?

Jag tror 6m blir lite väl mycke. Jag drog soppaslang i min 142:a i somras. Från motorn, k-jet soppaenhet, efter torpedväggen, in genom torpeden på passagerarsidan, ner på golvet, genom kupén, in i skuffen till soppapumpen som satt mitt i skuffen. Jag är 95 % säker på att jag köpte 5m slang, alltså var det inte längre än så, och då är det mycket kortare väg att dra slangen ner i kardantunneln och bakåt till bränslepumpen på en 740. 140 och 740 är ju ganska lika i längd.

5 089 Inlägg
16 januari 2011
Varför använder alla stålomspunnet hela tiden? Hydroscan har en slang( kommer inte ihåg vad den heter just nu) som funkar skitbra även till e85 och kostar knappt en bråkdel utan vad stålomspunnet kostar. Har själv kört med det i tre år och funkar fortfarande. Inga pressade kopplingar behövs heller utan slangklämma funkar fint och man kan kapa slangen som man vill själv.

men om du vill ha ett var utav mig så säger jag 4,5 m!. och lika långt i retur;)

\Lindgren

245 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Danne_1977 skrev:

Är det stålomspunnen med anslutningar så går det väl inte att korta av den hur som helst va?

Jag tror 6m blir lite väl mycke. Jag drog soppaslang i min 142:a i somras. Från motorn, k-jet soppaenhet, efter torpedväggen, in genom torpeden på passagerarsidan, ner på golvet, genom kupén, in i skuffen till soppapumpen som satt mitt i skuffen. Jag är 95 % säker på att jag köpte 5m slang, alltså var det inte längre än så, och då är det mycket kortare väg att dra slangen ner i kardantunneln och bakåt till bränslepumpen på en 740. 140 och 740 är ju ganska lika i längd.

Det är sådan slang man skruvar på anslutningarna själv på så det ska nog inte vara några problem att kapa den till rätt längd. Vill inte ha bränsleledningen inne i bilen, den får hålla sig utanför.

245 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
Varför använder alla stålomspunnet hela tiden? Hydroscan har en slang( kommer inte ihåg vad den heter just nu) som funkar skitbra även till e85 och kostar knappt en bråkdel utan vad stålomspunnet kostar. Har själv kört med det i tre år och funkar fortfarande. Inga pressade kopplingar behövs heller utan slangklämma funkar fint och man kan kapa slangen som man vill själv.

men om du vill ha ett var utav mig så säger jag 4,5 m!. och lika långt i retur;)

köper stålomspunnen mest för att det e så smidigt att beställa på nätet å få hem i brevlådan, sen brukar det inte bli så dyrt när man handla på ebay häller. sen ser det ju lite häftigt ut också big_smile tack för svaret!

1 498 Inlägg
16 januari 2011
Låter mest klumpigt att dra tjock slang under bilen när biltema har rör! och till bättre pris!  ca 1000 för 8m för slang är kanske billigt men man väljer själv var man lägger pengarna på.

Sök