Xenonkit 70 W från Xenonkungen

patrikke
21 oktober 2009 · 1 749 Inlägg

Ser ni älgen på bilderna?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
tonimakaroni
28 december 2009 · 747 Inlägg

Såg att dom har dragit ner effekten till 60W på kitet, någon som har haft problem med det eller vet varför?
http://www.xenonkungen.com/se/art/60w-xenonkit.php

Mvh Toni

/ Toni Larsson
no_fake
29 december 2009 · 865 Inlägg

jo 70w tålde ju inte kyla...

NiKeMaN Entreprenör
6 januari 2010 · 1 286 Inlägg

Jag har märkt det. Båda mina 70w lampor från xenonkungen vägrar lysa. Haha vilket jävla SKIT.

// Niklas Johansson
NissanMotorsport
6 januari 2010 ·

Hittar ingen sida på internet som säljer bara lampor.. H1 4300k, hittade en sida..men det fanns inte i lager.. ingen som vet?

snurbo_diesel Egen företagare
6 januari 2010 · 864 Inlägg

jag har xenonkungens 60W ljus, men på boxarna står det ändå 70W och det är inga problem med dom fast än att det är kallt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
tonimakaroni
6 januari 2010 · 747 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
jag har xenonkungens 60W ljus, men på boxarna står det ändå 70W och det är inga problem med dom fast än att det är kallt.

Beställde du då det stod 60W eller dom gamla? Kan ju vara så att du fått uppdaterade även fast det inte står det, förövrigt så fick jag samma svar från Xenonkungen att det var kylan det berodde på att dom drog ner effekten.

Mvh Toni

/ Toni Larsson
Bergakungen
18 januari 2010 · 2 Inlägg

Hej
Jag har själv sålt xenonkungens "70w" kit som blev 60w och enda skillnaden är att 60w är närmare sanningen, det gick inte att se skillnad i ljus när man jämförde dom brevid varann.

själv kör jag med 75W stora ballaster med 55w lampor i mina lightforce, jämfört med xenonkungens slim ballaster så lyser dom rejält mycket mer, och tänder mycket snabbare.

testet ni hänvisar till där NBB vann hoppas jag ni har lusläst för det är nämligen gjort i NBBs eget ljuslabb.
Lightforcen totalsågade man, men man använde den E-märkta lampan som har en distans ring för att inte få för mycket ljus (det är begränsat i normen för E-märkning).

Själv har jag pillrat bort ringen och konverterat till xenon och anser att som lyser bättre (åtminstone längre) än NBB, men det där med ljusbild är mycket en smaksak.

Jag kan även meddela att lightforce med 75W xenon är märkbart svalare på ytan än vad dom var med 100w halogen.

pippaaN
18 januari 2010 · 987 Inlägg

NissanMotorsport skrev:
Hittar ingen sida på internet som säljer bara lampor.. H1 4300k, hittade en sida..men det fanns inte i lager.. ingen som vet?

www.nilom.se , beställt 3 ggr där, otroligt bra service, snabba svar, och RUSKIGT snabb leverans, senast jag beställde tog det under 36 timmar ifrån att beställningen var lagd tills grejerna låg hemma.

i like it load
tonimakaroni
18 januari 2010 · 747 Inlägg

Bergakungen skrev:
Hej
Jag har själv sålt xenonkungens "70w" kit som blev 60w och enda skillnaden är att 60w är närmare sanningen, det gick inte att se skillnad i ljus när man jämförde dom brevid varann.

själv kör jag med 75W stora ballaster med 55w lampor i mina lightforce, jämfört med xenonkungens slim ballaster så lyser dom rejält mycket mer, och tänder mycket snabbare.

testet ni hänvisar till där NBB vann hoppas jag ni har lusläst för det är nämligen gjort i NBBs eget ljuslabb.
Lightforcen totalsågade man, men man använde den E-märkta lampan som har en distans ring för att inte få för mycket ljus (det är begränsat i normen för E-märkning).

Själv har jag pillrat bort ringen och konverterat till xenon och anser att som lyser bättre (åtminstone längre) än NBB, men det där med ljusbild är mycket en smaksak.

Jag kan även meddela att lightforce med 75W xenon är märkbart svalare på ytan än vad dom var med 100w halogen.

Vart köpte du dit kit?

Mvh Toni

/ Toni Larsson
tonimakaroni
26 september 2010 · 747 Inlägg

Nu närmar sig mörkret igen och ni som kört med t.ex. Xenonkungens 60W kit alt. t.ex. humanhabit 70w/75w kit förra vintern vad tyckte ni om dessa kit och ni som även haft tillgång att jämföra med ett vanligt 35w kit är det någon stor skillnad?

/ Toni Larsson
H-Hansson
15 januari 2011 · 235 Inlägg

Bergakungen skrev:
Hej
Jag har själv sålt xenonkungens "70w" kit som blev 60w och enda skillnaden är att 60w är närmare sanningen, det gick inte att se skillnad i ljus när man jämförde dom brevid varann.

själv kör jag med 75W stora ballaster med 55w lampor i mina lightforce, jämfört med xenonkungens slim ballaster så lyser dom rejält mycket mer, och tänder mycket snabbare.

testet ni hänvisar till där NBB vann hoppas jag ni har lusläst för det är nämligen gjort i NBBs eget ljuslabb.
Lightforcen totalsågade man, men man använde den E-märkta lampan som har en distans ring för att inte få för mycket ljus (det är begränsat i normen för E-märkning).

Själv har jag pillrat bort ringen och konverterat till xenon och anser att som lyser bättre (åtminstone längre) än NBB, men det där med ljusbild är mycket en smaksak.

Jag kan även meddela att lightforce med 75W xenon är märkbart svalare på ytan än vad dom var med 100w halogen.

Blev lite nyfiken när ja såg att du hade  lightforce med xenon. Har själv 3st Blitz med 2 fjärrlusfilter 1 kombifilter och är helnöjd med ljusbilden. men vill ha xexon.  Har hört att de blir så dålig ljusbild om man monterar i xenon i  lightforce? Har kikat på  lightforce hemsida och ser att dom har 55w 70w kit.
Blir de stor skilnad på ljusbilden?

patrikke
16 januari 2011 · 1 749 Inlägg

H-Hansson skrev:

Bergakungen skrev:
Hej
Jag har själv sålt xenonkungens "70w" kit som blev 60w och enda skillnaden är att 60w är närmare sanningen, det gick inte att se skillnad i ljus när man jämförde dom brevid varann.

själv kör jag med 75W stora ballaster med 55w lampor i mina lightforce, jämfört med xenonkungens slim ballaster så lyser dom rejält mycket mer, och tänder mycket snabbare.

testet ni hänvisar till där NBB vann hoppas jag ni har lusläst för det är nämligen gjort i NBBs eget ljuslabb.
Lightforcen totalsågade man, men man använde den E-märkta lampan som har en distans ring för att inte få för mycket ljus (det är begränsat i normen för E-märkning).

Själv har jag pillrat bort ringen och konverterat till xenon och anser att som lyser bättre (åtminstone längre) än NBB, men det där med ljusbild är mycket en smaksak.

Jag kan även meddela att lightforce med 75W xenon är märkbart svalare på ytan än vad dom var med 100w halogen.

Blev lite nyfiken när ja såg att du hade  lightforce med xenon. Har själv 3st Blitz med 2 fjärrlusfilter 1 kombifilter och är helnöjd med ljusbilden. men vill ha xexon.  Har hört att de blir så dålig ljusbild om man monterar i xenon i  lightforce? Har kikat på  lightforce hemsida och ser att dom har 55w 70w kit.
Blir de stor skilnad på ljusbilden?

Får du i lampan rätt, så blir ljusbilden ok.
Har du lf med h1 eller den andra stiftlampan?
Har du h1 så är det enkelt att byta ut, den andra är det mer pyssel med sad

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
H-Hansson
16 januari 2011 · 235 Inlägg

Ja har blitzen med stiftlampan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang