2101
Sök

Införskaffa billarm

119 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder, tänker jag köpa ett billarm till kärran. Alla funktioner och tillbehör är jag medveten om på bägge Cargard och Defas larm. Men vilket larm låter högst ? hur låter Defas larm med 6? olika ljudsignaler..
youtube:a upp ett klipp så man får höra..haha xD

/LK

167 Inlägg
17 januari 2011
Lånar tråden lite big_smile

Jag har funderingar på att skaffat ett larm.

När man har ett larm så trycker man på en knapp så öppnas centrallåset och larmet slås av.  Nu till min lilla fråga.
Om man nu slår in en skruvmejsel i låset och vrider upp så centrallåset öppnas. Slås då larmet av också? Om så är fallet. Finns det något larm som ej har detta problem? Känns inte kul att köpa ett larm för 2-3000kr om man kan slå av larmet med en mejsel i låset sad

167 Inlägg
17 januari 2011
Swedenrockers skrev:
För att det ska bli godkänt så får inte "larmet ha denna funktion".  Avaktivering av larmet får endast ske med fjärrkontroll eller pinkod/nödnyckel.
Inte vanligt fenomen, men det finns eventuellt nån bilmodell som det inte finns nån lösning på. 
ilaali skrev:
Lånar tråden lite big_smile

Jag har funderingar på att skaffat ett larm.

När man har ett larm så trycker man på en knapp så öppnas centrallåset och larmet slås av.  Nu till min lilla fråga.
Om man nu slår in en skruvmejsel i låset och vrider upp så centrallåset öppnas. Slås då larmet av också? Om så är fallet. Finns det något larm som ej har detta problem? Känns inte kul att köpa ett larm för 2-3000kr om man kan slå av larmet med en mejsel i låset sad

Okej. Funderar på att köpa ifrån vikinglarm. Och dom har så man måste larm av från fjärrkontroll.

Så en annan fråga. Hur stark får en siren vara?

Så trött på inbrott. Så nu vill man köpa bra grejer.

167 Inlägg
17 januari 2011
Swedenrockers skrev:
Köper man ett larm som inte styrs av original fjärrkontroll så är det inga problem, det avaktiveras inte av låset.
Fast det betyder inte heller att det per automatik är godkänt heller.
Är det godkänt så finns det SSF-loggan på larmdekalerna.

120dB har jag för mig.
Och nej, den får inte monteras inne i bilen.

Jag rekommenderar Defa eller Cargard. Cargard är dock på väg ut ur marknaden då Defa har ett larm som de tycker ersätter de flesta Cargardlarm (Defa äger varumärket Cargard).
ilaali skrev:
Okej. Funderar på att köpa ifrån vikinglarm. Och dom har så man måste larm av från fjärrkontroll.

Så en annan fråga. Hur stark får en siren vara?

Så trött på inbrott. Så nu vill man köpa bra grejer.

Är Defa bättre än vikinglarm?

Jaha, hur stark får den vara i bilen? Om man varnar tjuvarna för sirenen i bilen är det godkänt då?

167 Inlägg
17 januari 2011
Swedenrockers skrev:
Enligt mig utan tvekan. Men de har t.ex ingen fjärrstart, å andra sidan är de godkända och har mig veterligen alltid varit det.

Vikinglarms produkter är enligt mig inte bra milt sagt. Men det finns andra som är nöjda.

Den får väl inte ens existera i bilen. Nej, tveksamt.
ilaali skrev:
Är Defa bättre än vikinglarm?

Jaha, hur stark får den vara i bilen? Om man varnar tjuvarna för sirenen i bilen är det godkänt då?

Tack!

Sök