4680
Sök

Val av slutsteg! (kan inte bestämma mig)

94 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
#1
Hejsan, nu är det så att jag har en 15" kicker solo l7 som jag ska ha ett steg till.
jag har kollat runt lite och tittat på dessa steg.

jag har 2 ohms spolar på så jag kan antingen spela i 1 ohm eller 4.

http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=368381

http://www.digitalcompaniet.se/produkt/ … ion-HXA-3K

(dessa två säljer en kompis så det är därför jag visar dessa)

och sen
http://www.digitalcompaniet.se/produkt/ … -ICE-15001

http://www.mds.se/sv/product/46/MDS-Torque-T5

är det bra förslag eller är jag helt ute och cyklar? vilket skulle du ha valt?
(vill ha svar från kunniga)

Mvh Anton Larsson!
Senast redigerat av AntonL (16 januari 2011)


dB Jägare!
732 Inlägg
16 januari 2011
#2
Jag skulle ha valt antingen SPL ICE 1500 steget eller Torque T5 steget.
Båda levererar bra och spelar fint!

Mvh Wiesel

94 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#3
okej! det känns bra att veta! tack smile


3 187 Inlägg
17 januari 2011
#4
jag skulle kört spl steget, det levererar riktigt bra! har aldrig hört t5 steget men det sägs att det ska vara ett av dom bättre mds stegen.
har hört hollywood steget och det spelar riktigt bra för sina pengar, men skulle inte rekommendera det till en så pass fin och stark bas!

så mitt tips är spl eller mds!


94 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#5
Okej! smile känns bra för det var verkligen det jag velade om smile
hollywood steget kändes för billigt för att va sant.... så det var därför jag var rädd för att köpa det smile
blir nog nått av dem, tack smile


2 914 Inlägg
17 januari 2011
#6
har JBL steget och det pumpar på bra, men det blir ju 4 ohm. så det kan vara lite klent men jag vet inte,
Senast redigerat av kalle_kalle (17 januari 2011)

7 283 Inlägg
17 januari 2011
#7
Jag hade nog kört på JBL steget, basen blir nog rätt fin med 1200w på 4 ohm.
När man börjar komma upp i lite effekt så måste man öka MYCKET för att det ska bli skillnad.
Sen är inte effekt allt heller...


2 914 Inlägg
17 januari 2011
#8
Brains skrev:
Jag hade nog kört på JBL steget, basen blir nog rätt fin med 1200w på 4 ohm.
När man börjar komma upp i lite effekt så måste man öka MYCKET för att det ska bli skillnad.
Sen är inte effekt allt heller...

precis,
för att spela dubbelt så högt teoretiskt (dvs inte garanterat att det blir praktiskt) så behöver man 2400Wrms.

JAG hade kört på JBLsteget. smile

94 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#9
okej grabbar! asså det är det jag tänkt lite på också, att effekt inte är allt, det är därför jag inte vill ha hollywood steget. det är ju på flest rms av dessa men jag tror knappast det är bäst musikaliskt.

sen vill jag inte ha för mycket effekt heller, har absolut ingen lust att bränna basen. visst, det går väl att anpassa på steget men ändå. men okej grabbar smile tack för tipsen smile



Sök