2212
Sök

Måste ha en KOD för att starta radion?

308 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Hallå!

Köpte idag en Peugeot 406 -96 Sedan för ett väldigt bra pris!

Vart supernöjd med allt! :-)

Förrutom! Att när jag skulle åka hem och sätta på radion så står det "Code... (5 sekunder senare) Error Code"

Så jag ringde upp henne som hade bilen och fråga vad de va för något?
Och till svars fick jag: Man måste ha en kod för att starta radion, men jag har inte kvar den, så ring till Peugeot och fråga hur man gör eller sök på google!

Nu efter 2 timmars sökande sitter jag fortfarande som ett frågetecken och fattar ingenting!

Så jag vänder er till min käraste källa! Garaget! :-) Och hoppas på att få lite hjälp!

Vad är det frågan om med min stereo/cd-spelare?!

MVH Mathias

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 januari 2011
koden kan dom ta fram på peugeot  via regnummret

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

3 187 Inlägg
15 januari 2011
TexaL skrev:
Hallå!

Köpte idag en Peugeot 406 -96 Sedan för ett väldigt bra pris!

Vart supernöjd med allt! :-)

Förrutom! Att när jag skulle åka hem och sätta på radion så står det "Code... (5 sekunder senare) Error Code"

Så jag ringde upp henne som hade bilen och fråga vad de va för något?
Och till svars fick jag: Man måste ha en kod för att starta radion, men jag har inte kvar den, så ring till Peugeot och fråga hur man gör eller sök på google!

Nu efter 2 timmars sökande sitter jag fortfarande som ett frågetecken och fattar ingenting!

Så jag vänder er till min käraste källa! Garaget! :-) Och hoppas på att få lite hjälp!

Vad är det frågan om med min stereo/cd-spelare?!

MVH Mathias

du måste ha en kod till stereon, vissa stereos har detta om man har stereon ur kopplad ur bilen.
men detta fixar din Peugeot säljare.

Fri fart för ett fritt folk!
14 629 Inlägg
15 januari 2011
är ganska säker på att det blir billigare och bättre att köpa någon 1000kr mp3 stereo och montera då en stereo från 96 passar bäst på tippen
och det kostar en del att ta fram koden så det lönar sig troligen inte för en stereo som är så gammal

Kör fort så hinner inget hända...

164 Inlägg
15 januari 2011
tycker du ska köpa en ny stereo på januari "REA"n, blir som föregående sa, garanterat billigare o så får du ju MP3 spelare på köpet me... Lycka till

3 187 Inlägg
15 januari 2011
wange_82 skrev:
tycker du ska köpa en ny stereo på januari "REA"n, blir som föregående sa, garanterat billigare o så får du ju MP3 spelare på köpet me... Lycka till

billigare lär det ju inte bli, har för mig att det kostar 2-300 kr att fixa, men det är nog smartare att byta wink

396 Inlägg
15 januari 2011
Asså varför skriver folk att du ska köpa en ny för?! Och så säger man att det blir billigare. Jag hade samma problem i min puma. Ringde upp en verkstad, kom dit, dom fixa, gratis, och sen hem igen.

Saabifierad
2 031 Inlägg
15 januari 2011
johanhhh skrev:
Asså varför skriver folk att du ska köpa en ny för?! Och så säger man att det blir billigare. Jag hade samma problem i min puma. Ringde upp en verkstad, kom dit, dom fixa, gratis, och sen hem igen.

Garagetmedlemmar tycker inte om original, när dom dessutom hör att stereon är ifrån 96 då ryser dom och kan inte förstå hur man kan ha en sådan gammal stereo. Som du säger, det bästa är att prata med peugeot först, kostar den 500-700 spänn att få koden, då kanske det kan vara mer lämpligt att byta, är koden gratis, ta den wink Folk har blivit lite väl fokuserat på nya saker.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 629 Inlägg
15 januari 2011
Slash skrev:
johanhhh skrev:

Garagetmedlemmar tycker inte om original, när dom dessutom hör att stereon är ifrån 96 då ryser dom och kan inte förstå hur man kan ha en sådan gammal stereo. Som du säger, det bästa är att prata med peugeot först, kostar den 500-700 spänn att få koden, då kanske det kan vara mer lämpligt att byta, är koden gratis, ta den wink Folk har blivit lite väl fokuserat på nya saker.

vem använder band i dagens läge?
en stereo från 96 har knappt ens rds så radio lyssningen fungerar inte speciellt bra heller

det är bara fakta
man kan köpa en cd spelare på tradera för ett par hundra
knappast så att dom lämnar ut koden gratis
kostar nog 300-400kr och då sitter man där med sin gamla bandare som inte duger till mycket

själv har jag väldigt svårt för att se någon mening att inte ha en cd spelare som tar mp3 i en bil

min sista bandare hade jag i min första bil då var jag 16bast med andra ord 16år sen

Kör fort så hinner inget hända...

308 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Tack för alla svaren! smile blir att fundera på att om jag ska köpa en ny eller fixa koden :-D om det är gratis att ta koden tar jag den ofc.. Men hur vet man vad/vilken Mp3 CD-spelare passar in i min modell?

Tack för svar! :-)

308 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du kan ta vilken 1-DIN som helst.
TexaL skrev:
Men hur vet man vad/vilken Mp3 CD-spelare passar in i min modell?

1-DIN? Jag är inte så inne på stereosar o så, men min original stereo har ju en speciell form, alla cd-spelare får väl inte plats i den om jag tar bort den?

3 187 Inlägg
18 januari 2011
TexaL skrev:
Swedenrockers skrev:
TexaL skrev:

1-DIN? Jag är inte så inne på stereosar o så, men min original stereo har ju en speciell form, alla cd-spelare får väl inte plats i den om jag tar bort den?

1din är en vanlig bilstereo. ta en bild på din så vi kan se den.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
18 januari 2011
TexaL skrev:
Swedenrockers skrev:
TexaL skrev:

En sån här monteringsram så löser det sig, så kan du ha "alla normala" cd-spelare/bilstereos
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=437

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

308 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
TexaL skrev:
Swedenrockers skrev:

En sån här monteringsram så löser det sig, så kan du ha "alla normala" cd-spelare/bilstereos
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=437

Precis det jag behövde! Tack som F*n! : D

Sök