Alpine stereo, från ljud till inget ljud.. hjälp

alpined
18 januari 2011 · 29 Inlägg

Satt o lirade musik i bilen igår med motorn avstängd, när jag sedan startade bilen försvann ljudet från stereon, har provat alla möjliga knappar men jag kan inte få den till att spela. Felet kvarstår varesig jag spelar från cd eller usb minne, uppfattar även det som att låtarna går snabbare, tiden på låtarna tickar på men om jag inte är helt 'vingögd' så tycker jag att dom går lite för fort.. någon som haft samma problem?

Har för tillfället remote & lågnivå huxflux i bagaget då jag ska in med lite nya grejjor, men det borde väl inte påverka någonting? Strömmsladden till steget är urkopplad så där går ingen ström i de, har dessutom försäkrat mig om att inget har rört vid vartannat.

Stereon är en Alpine CDE-113BT och är ca 2 veckor gammal.

Mvh

Torger Tok i sina bästa dar
18 januari 2011 · 386 Inlägg

hänt mig me då var de nån jävla inställning på den avancerade inställningsmenyn som hade hoppat i utan anledning ska kolla de idag ja går ut till bilen så kan ja skriva vad saken hette på min allafall!

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
12VoltSverige
18 januari 2011 · 198 Inlägg

Testa att göra en reset på huvudenheten, knappen finns bakom fronten, du kommer att behöva använda ett gem eller en penna.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
alpined
18 januari 2011 · 29 Inlägg

kransvik skrev:
Testa att göra en reset på huvudenheten, knappen finns bakom fronten, du kommer att behöva använda ett gem eller en penna.

OKey, ska tändningen vara av/på ?

Horsyhorse
18 januari 2011 · 1 727 Inlägg

Av.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
alpined
18 januari 2011 · 29 Inlägg

Det funkade med resetten smile tack så mycket!

12VoltSverige
19 januari 2011 · 198 Inlägg

alpined skrev:
Det funkade med resetten smile tack så mycket!

Gött smile

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang