Angel eyes felkopplat

icemania88
17 januari 2011 · 83 Inlägg

Nu är det strax dags för besiktning och jag kollade lysena på bilen igår och märkte då att de är felkopplade. När jag har parkeringsljus så lyser enbart ringarna på ena sidan vilket är rätt. Men på andra sidan lyser halvljuset men inga ringar. någon som vet vad som är fel?

Four Rings To Rule Them All
Alex-s Bakhjulskrafs
17 januari 2011 · 1 479 Inlägg

Ja skifta plats på halvljusets och parkeringsljusets kablar på andra sidan

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
icemania88
17 januari 2011 · 83 Inlägg

jo men tycker det är konstigt att ringarna inte lyser alls på ena sidan.

Four Rings To Rule Them All
Rille_Pille Tyskstuk
17 januari 2011 · 466 Inlägg

Om det är så att angeleyesen är inkopplade på halvsljuset istället för parkeringsljuset är det ju inte konstigt att det inte lyser när du har parkeringsljus, då är ju mest troligt ditt halvljus på den sidan kopplat på parkeringsljuset istället.

Prova bara kasta om de kablarna så blir det nog kalas, du har ju facit på andra sidan om allt funkar där som det ska.

Senast redigerat av Rille_Pille (17 januari 2011)

icemania88
17 januari 2011 · 83 Inlägg

Okej ska prova detta:-) är nybörjare när det gäller detta område. Men borde inte ringarna fungera som halvljus om jag kopplat fel då eller är det jag som tänker knasigt:-p

Four Rings To Rule Them All
icemania88
20 januari 2011 · 83 Inlägg

nu är det fixat:) vet inte hur han som bytte  kamremmen på bilen i somras kopplar lysen men när det finns två kontakter med spår osv som passar perfekt åt ena hållet så sätter man den väl inte åt andra hållet. Aja fixat är det iaf tack för alla svar

Four Rings To Rule Them All
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang