4692
Sök

Kicker ZX300.1 startar utan remote kabel, vad kan tänkas vara fel?

dB Jägare!
732 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#1
Som topic lyder.
Mor har ett Kicker ZX300.1 slutsteg i sin bil som driver 2st 10" basar.
Och slutsteget är igång hela tiden, även fast det inte ens sitter en remote kabel i slutsteget.
Har själv dragit ut den och sedan inte satt dit den igen då slutsteget går hela tiden i princip.

När man spelar på låg volym, så är steget avstängt.
När man sedan höjer upp till kanske vol 15/35 så startar steget av sig självt,
och är sedan igång och basarna spelar på ända tills du sänker ned till låg volym.

Stänger du av stereon eller tar av fronten är steget också igång :S

HUR kan detta vara möjligt utan remote kabel?
Och HUR kan det beté sig så konstigt?

Tacksam för relativt snabba svar.

Mvh Wiesel

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 januari 2011
#2
prova med att dra ut kabeln som  skickar ut ljud te steget högnivån asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

dB Jägare!
732 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#3
ironhead skrev:
prova med att dra ut kabeln som  skickar ut ljud te steget högnivån asså

Förmodar att du menar lågnivån.
Och detta är också testat, varför det nu skulle spela någon roll vet jag ej.
Men som sagt, testat och steget startar fortfarande

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 januari 2011
#4
vore bra med en bild på steget moch vad har mor din för stereo

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

dB Jägare!
732 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#5
ironhead skrev:
vore bra med en bild på steget moch vad har mor din för stereo

Steget är ett helt vanligt Kicker ZX300.1.
Stereon är en JVC KD-R311.

Tänkte bara upplysa att jag inte är en nybörjare inom detta område, MEN jag kan verkligen inte allt.
Har testat det mesta men problemet kvarstår, därför tänkte jag om kanske någon riktigt erfaren kunde svara på mina frågor..

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 januari 2011
#6
då är det som  rockers säger  att den är inställd på Spänningsskillnad mellan högtalarkablarnas plus och minus (vid högnivåsignal) för starta den utan lågnivån och även utan remouten så är det nog så

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

dB Jägare!
732 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#7
Swedenrockers skrev:
En del Kicker-steg har tre olika sätt att starta:
+12V remote från huvudenheten
Spänningsskillnad mellan högtalarkablarnas plus och minus (vid högnivåsignal)
Automatiskt tillslag när den känner av en signal på RCA-ingångarna (antagligen den som den känner av)
Kolla på steget var strömställaren står på.

Det är iallafall denna verisionen av ZX300.1 http://i278.photobucket.com/albums/kk99/Wiesel_92/images.jpg

Vad jag har sett så har jag inte sett någon strömställare, kan vara jag som slarvat.
Men steget startar iallafall utan lågnivån i RCA-ingångarna också.

dB Jägare!
732 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#8
Swedenrockers skrev:
Då kollar du vad strömställaren AUTO TURN ON på steget står:
På +12V, DC OFFSET eller AUDIO. Den ska stå på +12V.

Okej, jag har helt missat att just detta steget har en sådan funktionen.
Får kika nästa gång hon kommer och hälsar på.

Tack för svaren gubbs!

Mvh Wiesel


Sök