4855
Sök

Låsmutter sliten hjälp?

684 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Hej,, jag har då låsmuttrar på min 850 (ska aldrig ha de igen inte föräns man köper större fälgar) och då är det så att dom 2 där fram har jag fått av och ersatt med vanliga, men efter att en gått sönder tidigare är muttern väldigt sliten och fastnar ej,, vad ska jag göra??

Vet någon om volvo säljer ssåådana här separat lr är alla skräddarsydda för varje bil som rulla ut med detta?? eller något annat förslag o inget om att bara ut dom tack.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Servicerådgivare
715 Inlägg
10 december 2006
fattar inte 100% vad du menar .. men du försöker få loss låsmuttrarna?

testa att ta en 12 kantshylsa som e lite mindre än vad muttern e och slå på den med släggan ...sen bara till att dra loss skiten... brukar funka fint...

annars kan man alltid försöka med ett dorn el liknade .. så med dornet på mutter så den börjar snurrar .. får du bar loss den en bit så kan du ju ta med en tång sen.

ett annat sätt som också kan funka är att spänna dom andra muttrarna hårdare än loss muttern är spänd... då lossar ju låsmuttern lättare.   

hoppas du fick svar på din fråga
och lycka till
mvh christian

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

362 Inlägg
10 december 2006
Svetsa fast en 19mm mutter utanpå låsmuttern å dra sen löst den som vanligt....  funkar klockrent även om låsmuttern e kromad....

Sök