8198
Sök

Saab 9000cs - kopplingsshema till M3 backspeglar

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Tja.
Någon som vet hur man kopplar elstyrningen på M3 backspeglar till en Saab 9000cs?
Till orginalspeglarna går det fyra kablar och till M3 speglarna går det bara tre.

MVH
       Gormanz

/Gormanz

494 Inlägg
11 december 2006
bara på ren kännsla så skulle ja säga att de kanske är så att orginal speglarna rör sig i en ledd mer än m3 speglarna lr så har inte m3 uppvärmning  så de är detta den extra sladden är till.

ta fram den lilla multimetern och mät på sladdarna. tänk på att du troligen behöver hålla in knappen till styrningen av spegeln .   den sladden som får ström när du styr uppåt är uppåt sladden osv .

skulle kunna vara så att de är en sladd för utåt en för inåt och en för uppvärmning på m3 speglarna och att man får peta på dem för att röra dem upp och ner.
lr ja detta kan ju kombineras hur som hälst mät är mitt tips .

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
M3 speglarna har inte uppvärmning. Om man kollar på orginalkopplingarna så sitter det två kontakter till den spegeln. En med fyra kablar i och en med bara en kabel.
Antar att den med fyra är till styrningen. Har också chansat och kopplat in M3 spegeln, jag fick den att röra på sig, men inte åt de håll som jag rörde spaken.

Jag antar att det sitter två motorer i m3 spegeln och det går tre kablar till dom... två plus och en gjord. Så det skulle vara bra och ha ett elschema över orginalkopplingarna.

/Gormanz

/Gormanz

Sök