2333
Sök

Överdimmension volvo vit block?

143 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
hej är första överdimmension på ett volvo vit block 81,4 mm?
mvh chrisse

8 267 Inlägg
31 januari 2011
Nej, finns mindre överdimensioner. Finns från 81,1 - 81,4. Sen finns det 81,5 och 82mm smidda att köpaockså.

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 januari 2011
Utan att veta sammanhanget så...  att borra blocket utan att montera smidda kolvar är rent av korkat.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 267 Inlägg
31 januari 2011
torpis skrev:
Utan att veta sammanhanget så...  att borra blocket utan att montera smidda kolvar är rent av korkat.

Beror ju på vad man tänkt sikta på i effektväg. Har man inte behov av smidda så vill man kanske inte lägga upp dem sista tusenlapparna för smidda.

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 januari 2011
Marlboroman skrev:
torpis skrev:

Beror ju på vad man tänkt sikta på i effektväg. Har man inte behov av smidda så vill man kanske inte lägga upp dem sista tusenlapparna för smidda.

Samtidigt så behöver man ju köpa överdimensionkolvar modell original om man borrar ÖD, att då inte välja smidda för "samma pengar" är min definition av korkat :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

143 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
spm s smidda kolvar är till 81,4 mm borr va därför jag fråga;)

Sök