2001
Sök

Golf 2 -88 bakre vindrutetorkare+fläkt

4 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Jag har en golf 2- 88 med PN motorn. Vindrutetorkaren bak fungerar inte. Jag har bytt säkring den andra hade gått. men det fungerar ändå inte. och vindrutetorkar motorn bak blir väldigt varm. men den är helt stilla. är det någon som har några ideer på vad det kan vara för fel?. Sen så fungerar värme/kyl fläkten på ettans läge. men på alla andra lägen. har kollat alla säkringar. inget. fel. någon som vet nånting om det?

119 Inlägg
31 januari 2011
På min gamla golf jag hade en gång i tiden, kärvade torkarmotorn ihop. Jag löste det genom att byta hela alltet, och sen funkade den finfint.
Och när du ändå är på skroten och hämtar en torkare, passa på att ta ett fläktreglage också, det är förmodligen den som har blivit sliten även där, Jag bytte min och allt funkade som det skulle.
Hoppas detta löser dina problem!

Bird is the word!

4 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
vindrutetorkaren funkar hur bra som helst. om man sätter ström på den. den har inte kärvat eller nånting. jag har kollat jord mellan bagagelucka o kaross. allt är bra där. jag har tagit lös vindrutetorkarmotorn och allting såg bra ut. så min gissning är att det kan vara vindrutetorkarreglaget som det är nåt skumt med. är det någon som har några andra ideer?

Sök