4518
Sök

MDS classic Amp4.1 ...bra?

299 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#1
Har hittat ett MDS classic Amp4.1 slutsteg lite billigt på nätet.
Det jag undrar nu är om det är något att ha för det finns knappt nytt någonstans och verkar vara ett lite äldre slutsteg och på en sida läste jag att det inte är något att ha till att driva basar med, bara framsystem med mera.
För nu har jag 2 12" baser och nått kina slutsteg.
Och det slutsteget jag har nu är verkligen inte bra, det är riktigt skräp.
Så just nu när ekonomin ligger lågt så vill jag bara köpa något billigt som kan driva basarna och som fungerar bättre än mitt nuvarande slutsteg. Jag bryr mig inte om något värstingsteg just nu, bara något som är bättre än mitt så tror ni detta steget kan vara något att ha?
Har även kollat på detta: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 6751.4698/

Som sagt så är jag inte ute efter något grymt steg nu, bara något som förhoppningsvis är bättre än det dåliga jag har nu så vilket av dom här tror ni är bäst?
Det Denver på netonnet vet jag inte riktigt, vet inte om det är något bra märke eller inte.

Men det står mellan ett MDS classic Amp4.1 och det Denver på netonnet.
Vilket tror ni är bäst?

Tack på förhand för svar!


3 187 Inlägg
5 februari 2011
#2
thobbeee skrev:
Har hittat ett MDS classic Amp4.1 slutsteg lite billigt på nätet.
Det jag undrar nu är om det är något att ha för det finns knappt nytt någonstans och verkar vara ett lite äldre slutsteg och på en sida läste jag att det inte är något att ha till att driva basar med, bara framsystem med mera.
För nu har jag 2 12" baser och nått kina slutsteg.
Och det slutsteget jag har nu är verkligen inte bra, det är riktigt skräp.
Så just nu när ekonomin ligger lågt så vill jag bara köpa något billigt som kan driva basarna och som fungerar bättre än mitt nuvarande slutsteg. Jag bryr mig inte om något värstingsteg just nu, bara något som är bättre än mitt så tror ni detta steget kan vara något att ha?
Har även kollat på detta: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 6751.4698/

Som sagt så är jag inte ute efter något grymt steg nu, bara något som förhoppningsvis är bättre än det dåliga jag har nu så vilket av dom här tror ni är bäst?
Det Denver på netonnet vet jag inte riktigt, vet inte om det är något bra märke eller inte.

Men det står mellan ett MDS classic Amp4.1 och det Denver på netonnet.
Vilket tror ni är bäst?

Tack på förhand för svar!

denver steget är riktigt skräp!! har aldrig hört mds steget, men kan aldrig tro att det är sämre än denver steget.

vad har du för steg nu?


5 852 Inlägg
5 februari 2011
#3
Vad är det för basar?

4-Kanals steg till att driva basar är inte till att rekomendera

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

299 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#4
okej, tack för det då vet jag att jag inte ska köpa det då. http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=3008
Där är det steget jag har. Har hört att det är riktigt skräp.
Men ett Mutant NW280SP ligger på 500 spänn nytt, tror du det är bättre än det jag redan har?


7 283 Inlägg
5 februari 2011
#5
Vettefan om det finns så mycket sämre steg än något som kostar 600kr nytt.
Vänta hellre ett tag än att köpa ett till skit steg-


299 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#6
tujbo skrev:
Vad är det för basar?

4-Kanals steg till att driva basar är inte till att rekomendera

Där har du hela mitt paket: http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=3008


5 852 Inlägg
5 februari 2011
#7
Får hålla med hjärnan då du får i stort sett samma resultat du har nu och får jag rekomendera dig något så är det att köpa ett monosteg att köra på basarna

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

299 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#8
Brains skrev:
Vettefan om det finns så mycket sämre steg än något som kostar 600kr nytt.
Vänta hellre ett tag än att köpa ett till skit steg-

Nae vet men mitt steg jag har nu är ju inte mkt att hurra för...
Men det MDS classic Amp4.1 jag har hittat ligger ju på 640W RMS, det borde väl funka ganska bra, även om det är ett äldre MDS steg?


5 852 Inlägg
5 februari 2011
#9
Som sagt att köra 4 kanal är inte att rekomendera utan vänta hellre lite och köp något som du vet blir bra

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

299 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#10
tujbo skrev:
Som sagt att köra 4 kanal är inte att rekomendera utan vänta hellre lite och köp något som du vet blir bra

okej men ett 2 kanals funkar väl också?
men på ett 4 kanaligt, kan jag inte bara bryggkoppla dom, så får jag ut all effekt?
Är en amatör på detta som ni kanske märker men trodde bara man kunde köpa ett 4 kanaligt o brygga så skulle man få ut allt :o


3 187 Inlägg
5 februari 2011
#11
thobbeee skrev:
tujbo skrev:
Som sagt att köra 4 kanal är inte att rekomendera utan vänta hellre lite och köp något som du vet blir bra

okej men ett 2 kanals funkar väl också?
men på ett 4 kanaligt, kan jag inte bara bryggkoppla dom, så får jag ut all effekt?
Är en amatör på detta som ni kanske märker men trodde bara man kunde köpa ett 4 kanaligt o brygga så skulle man få ut allt :o

kör på ett monoblock, ett monoblock är endast till för att driva basar och inget annat. monoblock ger ofta ut mer effekt än ett 4/2 kanals steg. så kör på det så kommer det bli bra mycket bättre än vad det är nu, även om dom basarna inte är något att hänga i granen.


299 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#12
big-jepp skrev:
thobbeee skrev:
tujbo skrev:
Som sagt att köra 4 kanal är inte att rekomendera utan vänta hellre lite och köp något som du vet blir bra

okej men ett 2 kanals funkar väl också?
men på ett 4 kanaligt, kan jag inte bara bryggkoppla dom, så får jag ut all effekt?
Är en amatör på detta som ni kanske märker men trodde bara man kunde köpa ett 4 kanaligt o brygga så skulle man få ut allt :o

kör på ett monoblock, ett monoblock är endast till för att driva basar och inget annat. monoblock ger ofta ut mer effekt än ett 4/2 kanals steg. så kör på det så kommer det bli bra mycket bättre än vad det är nu, även om dom basarna inte är något att hänga i granen.

okejokej.
Har du något förslag på nått monoblock som kan fungera bra? men även bra för ekonomin :-)


5 852 Inlägg
5 februari 2011
#13

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök