Förlorar laddtryck, varför?

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
6 februari 2011 · 1 778 Inlägg

Igår bytte jag ett tryckrör mot slang istället, och jag bytte mack diesel mot ett annat drivmedel. Innan kunde jag ladda på så mycket som över 2bar. Men nu går det inte att ladda mer än 1,5bar.
Beror det på röret jag ersatte med slang eller på bränslet?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
maattias
6 februari 2011 · 354 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Igår bytte jag ett tryckrör mot slang istället, och jag bytte mack diesel mot ett annat drivmedel. Innan kunde jag ladda på så mycket som över 2bar. Men nu går det inte att ladda mer än 1,5bar.
Beror det på röret jag ersatte med slang eller på bränslet?

Hur menar du nu riktit?


Men ifall du inte fick något läckage med slangen din så är det nog helt klart bränslet som är boven här!



MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
6 februari 2011 · 1 778 Inlägg

Jag tankade transormator olja istället för diesel, flera av mina vänner kör på det i sina dieslar. Hoppas att det är bränslet som gör att jag inte har lika mycket ladd tryck då.
Jag funderade mest på om man kunde förlora laddtryck om man andvänder slang istället för rör.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
myran Foto/Bilnörd
6 februari 2011 · 1 541 Inlägg

Vad är det för bil? Köra olja och skit i tanken funkar på en gammal diselmotor. Men mordärnare dislar har så pass fina insprutningsmunstycken så det blir lätt igensatt.


Beror nästan garanterat på drivmedlet.

För övrigt så kolla så det håller tätt runt din slang. Det krävs rejäla slangklämmor för det ska hålla tätt för 2bar.

Ett rör kan påverkar hur snabb du bygger ladd och ge sämre respons i motor då en slang kan expandera vilket ett rör inte gör. dvs slangen rymmer mera luft.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
6 februari 2011 · 1 778 Inlägg

Det är en e34 tds. Får se om det blir bättre när jag tankar diesel igen. Att det är tätt är jag helt säker på, jag har provtryckt systemet efter att jag bytte till slang istället för rör.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang