Bensinlampan på min instrument hast fungerar inte!

Galisheno
8 februari 2011 · 37 Inlägg

Hej!

Jag har ett problem på min bil som förhoppningsvis någon kan hjälpa mig med:). Jag skall försöka vara så tydlig som möjligt.

Yes, jag har alltså en Mazda 323 1.5 5d- 96 som fungerar precis som den ska förutom att min bensinlampa som skall lysa då det återstår 8 liter kvar i tanken (enligt instruktionsbok) ej lyser!

Fungerar själva mätaren då ? Ja det gör den, mätaren fungerar precis som den ska så med den är det inga problem!

Fungerar alla andra lampor på instrumentet? Ja det gör dem allihopa fungerar som dem ska det är bara bensinlampan som inte funkar.

Har jag plockat loss instrumentpanelen och tittat där bak? Ja det har jag gjort och såg att det inte fanns någon lampa alls där(troligtvis någon tidigare ägare som plockat bort av någon anlending).

Har jag lagt till en annan glödlampa ? Ja det har jag jag la till en annan glödlampa och testade också att dra bort t.ex lampan för värmen för rutan.

Så nu till min hela fråga varför lyser lampan fortfarande inte? vad kan va felet? kan det vara något från tanken? kan det vara själva elen som är förstörd för just den panelen?
Tack på förhand //Galisheno!

lycco
10 februari 2011 · 74 Inlägg

är inte riktigt säker men jag skulle kolla kontakterna vid tanken (åvanpå soppa pumpen) och se att ingen av dom har ärjat sönder.

Galisheno
11 februari 2011 · 37 Inlägg

Hehe tackar Lycco ska ta en titt så fort ovädret försvunnit!smile

RPM2006
12 februari 2011 · 537 Inlägg

Galisheno skrev:
Hehe tackar Lycco ska ta en titt så fort ovädret försvunnit!smile

Troligtvis så sitter det tre sladdar på givaren. En går till jord. Sen finns två till. Den ena är kopplad på mätaren och den andra på lampan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang