4669
Sök

Volvo 745 org avgas lr 2.5" ???

1 062 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Tjo

Tanken är så här

¤extraktor
¤omslipad kamaxel liknande månen 7
¤höjd tändning 3 grader

då e ju frågan behöver jag verkligen gå upp till 2.5" avgassystem för det e ju inga herrejösses effekter här tongue

lr ska man bygga 2.5" från extraktor till katten lr ev. bakaxeln för att sen gå över till org? Jag vill inte att bilen ska bröla så mkt nämligen xD

avgaserna svalnar ju å kanske inte tar upp så mkt plats längst bak så 2.5" blir onödigt stort?

mvh

Team Björkeryd

1 679 Inlägg
15 februari 2011
2,5 till katten kan du ha, men nån lite större kat, alltså 300cells eller 100cells för lite bättre flöde smile
sen kan du ha org resten smile

1 062 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
okej smile

blir bara ett rör isf ist för katt dem e ju satans dyra för en vinterbil xD tongue sen byter man vid besiktning ^^

Team Björkeryd

1 679 Inlägg
15 februari 2011
ja bättre utan kat smile
men ta lite större rör till första ljuddämparen eller ska du köra utan ljuddämpare också ? smile

1 062 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Om du kollar vad jag skrev så vill jag inte att den ska bröla xD så ljuddämpare kommer användas tongue

Team Björkeryd

1 679 Inlägg
15 februari 2011
OKej big_smile men ta 2,5 mellan dämparna då big_smile
Iaf 2,5 till första  smile

1 062 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
jo blir väl till första isf tongue sen org resten.

Annars e ju alternativet 2.5" hela vägen med 2st stora 2.5" dämpare tongue men som sagt kanske onödigt med så stort längst bak? sen e det ju inte jätte kul å bygga avgas i detta vädret xD

Team Björkeryd

1 679 Inlägg
15 februari 2011
upp till 2,5 ska du tjäna lite på big_smile
men det beror väl på hur mycket dämparna tar också smile
så det kanske inte ens är mening att montera nå större rör mellan dom smile
men 2,5 till första på du ha iaf smile

1 298 Inlägg
15 februari 2011
Första biten är viktigast. Polaren byggde körde 2.5 från extraktorröret till ungefär där katten sitter och efter det original. Enligt honom var det klockrent. Men han jämförde aldrig mot 2.5 hela vägen. Men börja med det iallafall, sen är de ju en vinterbil som du säger och du spar ju pengar på att strunta i att bygga nytt hela vägen! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 062 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Okej smile

Team Björkeryd

Försöker iaf
1 998 Inlägg
15 februari 2011
Jag gjorde så här på min 240 turbo.
2,5"

Vet ej hur den klarar att rena men borde väl inte bli sämre väl?

http://i52.tinypic.com/2w4cx6q.jpg

http://i52.tinypic.com/j7aj39.jpg

Jag tycker nog att du ska köra med 2,5" till och med katten. Efter de kör du med en stegmuff som går ner till originalstorlek in i första dämparen. Det borde funka. Det är ju inga större förändringar i gasflöde

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 062 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
så där har jag gjort på ngra katter med xD funkar å bes säger inget smile men den stoppar ju effekt tongue

men kollade innan å det blir steg muff i skarven som e bakom katten så blir ett rör istf katten å sen stegmuff in i org systemet smile
Senast redigerat av wildboy_87_ (15 februari 2011)

Team Björkeryd

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 februari 2011
Kompisen gjorde exakt så på sin audi quattro turbo fast han körde med 3". Det gick från 2,0 i laddtryck  till 1,7 så visst stryper den men inget märkbart på en bil som inte är vråltrimmad wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök