Lämplig bil till projekt

Linus__mx
12 oktober 2006 · 34 Inlägg

funderar på att köpa på mig ett projekt som man kan bygga lite på när man får tid över. vad skulle ni rekomendera som bil? har funderat på en bubbla. hade tänkt mig en billig bil och att lagga ut så lite pengar som möjligt, alltså bygga de mesta själv.

Lev farligt dö ung bli ett vackert lik!
sprox
12 oktober 2006 · 425 Inlägg

volvo har hyffsat billiga delar....

Senast redigerat av sprox (12 oktober 2006)

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?
Volvo 940 Turbo "Nian" (1995)
Mäki Långsam Perfektionist
12 oktober 2006 · 4 800 Inlägg

hmm, jadu tongue Bubbla låter ju inte helt tokigt big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Lada Tuning Lada-missbrukare
12 oktober 2006 · 566 Inlägg

Ger nu ett tips, med rädslan för att bli utskrattad..Men gör som jag å köp en gammal bakhjulsdriven LADA..!! big_smile Finns många fördelar med Lada fast ingen här nu kommer att tro mejj!!
Köp en 1200 eller 1500.. Framför allt e den BAKHJULSDRIVEN!! Hållbara å driftssäkra motorer, billiga delar, enkel teknik..jaa listan kan göras låång.. wink Sen så fixar du till en liten turbokonvertering eller byter motor till en Fiat Twincam, antingen 1,6 eller 2,0 liters.. Finns i en hel hög med gamla Fiat-bilar.. Går oxå att få en Lada rolig fastän det låter otroligt i många öron...

Detta var nu då bara mitt förslag.. Skulle uppskatta att fler byggde på nått ovanligt... Vill inte klandra andra, men tycker att man borde använda fantasin mera när man letar projektbil...Visst, dom gamla Volvosarna kan vara HUR BRA utgångsobjekt som projektbil, menmen, de e så många som har dem...personligen vill jag inte vara en i mängden utan vill helst sticka ut en aning.. wink
Men som sagt, alla väljer själv vad man bygger på...hindrar ingen.. smile
Lycka till! Hoppas du hittar ett bra "projekts-objekt".. smile

Senast redigerat av Lada Tuning (12 oktober 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Unander Evighetsprojektist
12 oktober 2006 · 216 Inlägg

Lada Tuning skrev:
Ger nu ett tips, med rädslan för att bli utskrattad..Men gör som jag å köp en gammal bakhjulsdriven LADA..!! big_smile Finns många fördelar med Lada fast ingen här nu kommer att tro mejj!!
Köp en 1200 eller 1500.. Framför allt e den BAKHJULSDRIVEN!! Hållbara å driftssäkra motorer, billiga delar, enkel teknik..jaa listan kan göras låång.. wink Sen så fixar du till en liten turbokonvertering eller byter motor till en Fiat Twincam, antingen 1,6 eller 2,0 liters.. Finns i en hel hög med gamla Fiat-bilar.. Går oxå att få en Lada rolig fastän det låter otroligt i många öron...

Detta var nu då bara mitt förslag.. Skulle uppskatta att fler byggde på nått ovanligt... Vill inte klandra andra, men tycker att man borde använda fantasin mera när man letar projektbil...Visst, dom gamla Volvosarna kan vara HUR BRA utgångsobjekt som projektbil, menmen, de e så många som har dem...personligen vill jag inte vara en i mängden utan vill helst sticka ut en aning.. wink
Men som sagt, alla väljer själv vad man bygger på...hindrar ingen.. smile
Lycka till! Hoppas du hittar ett bra "projekts-objekt".. smile

Utskrattad? Inte en chans!
Tycker det är riktigt kul att folk vågar stå ut lite.
Jag ser ju helt klart mycket hellre en fixad Lada en ännu en tonad Volvo 240!

Så jag tycker det är helt rätt som du säger att man måste våga stå ut lite! Speciellt när det gäller så lite pengar som typ 3000 kr...är ju liksom inga pengar att förlora! smile

Så jag hyllar din ide!

Lada Tuning Lada-missbrukare
12 oktober 2006 · 566 Inlägg

Unander skrev:

Lada Tuning skrev:
Ger nu ett tips, med rädslan för att bli utskrattad..Men gör som jag å köp en gammal bakhjulsdriven LADA..!! big_smile Finns många fördelar med Lada fast ingen här nu kommer att tro mejj!!
Köp en 1200 eller 1500.. Framför allt e den BAKHJULSDRIVEN!! Hållbara å driftssäkra motorer, billiga delar, enkel teknik..jaa listan kan göras låång.. wink Sen så fixar du till en liten turbokonvertering eller byter motor till en Fiat Twincam, antingen 1,6 eller 2,0 liters.. Finns i en hel hög med gamla Fiat-bilar.. Går oxå att få en Lada rolig fastän det låter otroligt i många öron...

Detta var nu då bara mitt förslag.. Skulle uppskatta att fler byggde på nått ovanligt... Vill inte klandra andra, men tycker att man borde använda fantasin mera när man letar projektbil...Visst, dom gamla Volvosarna kan vara HUR BRA utgångsobjekt som projektbil, menmen, de e så många som har dem...personligen vill jag inte vara en i mängden utan vill helst sticka ut en aning.. wink
Men som sagt, alla väljer själv vad man bygger på...hindrar ingen.. smile
Lycka till! Hoppas du hittar ett bra "projekts-objekt".. smile

Utskrattad? Inte en chans!
Tycker det är riktigt kul att folk vågar stå ut lite.
Jag ser ju helt klart mycket hellre en fixad Lada en ännu en tonad Volvo 240!

Så jag tycker det är helt rätt som du säger att man måste våga stå ut lite! Speciellt när det gäller så lite pengar som typ 3000 kr...är ju liksom inga pengar att förlora! smile

Så jag hyllar din ide!

Tackar å bockar för förståelse...!!!
Som nämnt så e de inga stora pengar att fixa till t.ex. en LADA.. min bil ser kanske ut att vara mycke påkostad...nåjaa mer än beräknat har det gått åt, men det e inte direkt nåra rövarpriser på t.ex. turbokonverteringen..med begagnade delar räcker plånbolen ganska långt även för en fattig nyutexaminerad.. smile

Senast redigerat av Lada Tuning (12 oktober 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
jonTe
13 oktober 2006 · 5 710 Inlägg

Direkta frågor håller vi utanför projektforumet.
Flyttar till mer passande Allmänt.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............
Lollen32
15 oktober 2006 · 171 Inlägg
Fredrik.Gustavsson
15 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Du har ju en projekt bil !

janice
16 december 2006 · 20 Inlägg

en golf tycker jag ...
smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang