Fjärrlarm lever sitt eget liv ibland

-FreDDe-
17 februari 2011 · 217 Inlägg

hej

undra om min kunde hjäpa mig min fjärr larm till min saab 9000 lever sitt eget liv i bland. i bland öppnar det i bland inte

tacksam för svar mvh

BMW F11 M550D "Blue monster" (2013)
BMW E93 M3 cab "White lady" (2011)
BMW F31 320D "White Light" (2016)
volvoeggers
17 februari 2011 · 15 Inlägg

pröva byta batteri hehe =P

Volvo v70 t5 "familjebil" (2005)
Volvo 945 ltt "Daily driving" (1995)
-FreDDe-
17 februari 2011 · 217 Inlägg

har bytt allt binkar som det ska bara i bland vill den inte låsa upp:P

Shitgoose
17 februari 2011 · 20 Inlägg

menar du centrallåset på bilen?

Saab 9-3 Aero "SS" (2004)
-FreDDe-
17 februari 2011 · 217 Inlägg

japp ibland vill det i bland inte låsa, låsa upp

Shitgoose
17 februari 2011 · 20 Inlägg

ja, har samma problem på min. Skitstagen som sitter innanför dörrsidorna till 9000 är dåliga. Du får öppna och kolla dom. Det är dom till 99% eller så är det någon av elmotorerna som strular. Har nog haft av mina dörrsidor 25ggr för att försöka fixa problemet.

Saab 9-3 Aero "SS" (2004)
Shitgoose
17 februari 2011 · 20 Inlägg

nej, mitt centrallås har sitt eget liv ibland nu också. Speciellt när jag låser bilen.. sen när jag ska låsa upp den igen så går de inte, som du säger allt blinkar och ser ok ut men den låser inte upp. Det är för att stagen inte gör sitt, och kan även vara de där knapparna som sitter uppe i dörren, låsknapparna. Dom fick jag ta av för att jag skulle kunna låsa bilen.

Saab 9-3 Aero "SS" (2004)
-FreDDe-
17 februari 2011 · 217 Inlägg

okey ja ska bygga på bilen titt vinter så ska se vad ja kan göra för att få det fungera:D

merl
17 februari 2011 · 202 Inlägg

Tag isär alla dörrsidor och smörj upp alla stag med PTFE-olja. Detta gjorde jag förra vintern på min saab 9000 och det har inte krånglat sen dess.

brokensunday saab nörd
17 februari 2011 · 309 Inlägg

du behöver inte lägga tid på o ta av några dörsidor.  9000 har en sjuka med centralåsets styrbox. sitter placerad ovanför rattstången. boxen går int eo laga  utan det e bara o köpa ny som gäller eller  bättre begagnad och hoppas på att den funkar.

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...
Aeromacke
17 februari 2011 · 8 Inlägg

brokensunday skrev:
du behöver inte lägga tid på o ta av några dörsidor.  9000 har en sjuka med centralåsets styrbox. sitter placerad ovanför rattstången. boxen går int eo laga  utan det e bara o köpa ny som gäller eller  bättre begagnad och hoppas på att den funkar.

Inga problem att laga det! Det är lödningarna som spricker på kretskortet i boxen, bara att plocka ut kortet och smälta lödningarna så är den som ny! cool

brokensunday saab nörd
17 februari 2011 · 309 Inlägg

Aeromacke skrev:

brokensunday skrev:
du behöver inte lägga tid på o ta av några dörsidor.  9000 har en sjuka med centralåsets styrbox. sitter placerad ovanför rattstången. boxen går int eo laga  utan det e bara o köpa ny som gäller eller  bättre begagnad och hoppas på att den funkar.

Inga problem att laga det! Det är lödningarna som spricker på kretskortet i boxen, bara att plocka ut kortet och smälta lödningarna så är den som ny! cool

hade koll på att det går på 9-5ans nycklar. och på ljusrelä och mätartavlor men inte att det gick i den boxen med faktiskt.

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...
merl
18 februari 2011 · 202 Inlägg

Den där boxen hade jag också isär och lödde, blev inte ett dugg bättre för det.
Bytte även till flera bättre begagnade.
I mitt fall så kärvade det mekaniskt.

Sen att smörja upp allting är aldrig fel.. det är gjort på en kvälls mekande.
Inte så kul att stå ute i kylan sen när skiten väl börjar bråka.

Mattias.C.O
18 februari 2011 · 159 Inlägg

aeromacke och Brokensunday har rätt, Lägg inte ner det jävla jobbet o plocka ner dörrsidorna för det kommer inte hjälpa, Kolla boxen !!

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Aeromacke
18 februari 2011 · 8 Inlägg

brokensunday skrev:

Aeromacke skrev:

brokensunday skrev:
du behöver inte lägga tid på o ta av några dörsidor.  9000 har en sjuka med centralåsets styrbox. sitter placerad ovanför rattstången. boxen går int eo laga  utan det e bara o köpa ny som gäller eller  bättre begagnad och hoppas på att den funkar.

Inga problem att laga det! Det är lödningarna som spricker på kretskortet i boxen, bara att plocka ut kortet och smälta lödningarna så är den som ny! cool

hade koll på att det går på 9-5ans nycklar. och på ljusrelä och mätartavlor men inte att det gick i den boxen med faktiskt.

Jodå, har precis gjort det på min nya och det har fungerat varenda gång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang