4866
Sök

AXTON, bra grejer?

299 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#1
Kollat på en AXTON AB230 2x12", men inget märke jag känner igen så tänkte fråga om nån har erfarenhet om det är bra grejer? Sägs att lådan ska ge 300W RMS, kan det stämma?


3 187 Inlägg
19 februari 2011
#2
thobbeee skrev:
Kollat på en AXTON AB230 2x12", men inget märke jag känner igen så tänkte fråga om nån har erfarenhet om det är bra grejer? Sägs att lådan ska ge 300W RMS, kan det stämma?

inte hört talats om det märket, men kan säga att watt är inte allt. Finns många äldre steg som är speccade till 2x50 watt men spelar skiten ur ett steg som ger ut 2x200 watt rms.
många steg och basar är grymt över speccade!
länk till grejerna du kollat på?


16 197 Inlägg
19 februari 2011
#3
thobbeee skrev:
Kollat på en AXTON AB230 2x12", men inget märke jag känner igen så tänkte fråga om nån har erfarenhet om det är bra grejer? Sägs att lådan ska ge 300W RMS, kan det stämma?

en låda kan inte "ge" 300watt.. men högtalarna som sitter i lådan kan klara av 300watt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 187 Inlägg
19 februari 2011
#4
thobbeee skrev:
Kollat på en AXTON AB230 2x12", men inget märke jag känner igen så tänkte fråga om nån har erfarenhet om det är bra grejer? Sägs att lådan ska ge 300W RMS, kan det stämma?

kollade lite på basarna, står att den är lättdriven men känsligheten på 84 DB skulle jag vilja säga är rätt tungdrivet.
jag skulle kört på ett budget märke man vet lite mer om, exempel, gas eller mutant.


5 852 Inlägg
19 februari 2011
#5
Powerbass har ju annars en dubbel 12" låda i samma pengar.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök