Baslådor

TeamSML
20 februari 2011 · 365 Inlägg

Drönirettab skrev:
Jag typ googlade på typ Genezi och fick fram typ den där.....typ. wink

Har kikat i en PDF-manual och den där ger tydligen ut 2x100 W vid 6 Ohm och 10% distorsion, vid 1% distorsion verkar den ge ut 2x60 W. Det står dock inte hur låg impedans man kan driva och då är det nog bäst att inte använda lägre impedans tycker jag. smile

Den här stereon är inte gjord för att driva baslåda, stämmer det att du även vill köpa ett slutsteg för att driva en bashögtalare?

tack aa om jag köper ett slut steg går  det att koppa då? smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Drönirettab
20 februari 2011 · 21 761 Inlägg

Din stereo har ingen speciell utgång för musiksignalerna som man kan koppla till ett slutsteg, ska man koppla ett extra slutsteg så får man "skarva" från de vanliga högtalarkablarna och ljudet brukar bli sämre då. Dessutom måste man se till att det extra slutsteget verkligen kan ta emot musiksignaler från vanliga högtalarkablar (dvs högnivåingång). smile

TeamSML
20 februari 2011 · 365 Inlägg

Okej synd sad

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Drönirettab
20 februari 2011 · 21 761 Inlägg

I Gnosjö ska det tydligen finnas en Expertbutik, de borde ha en del stereoprylar. Ska även sälja saker från Proson enligt info hos proson.se. Du kan ju höra med den butiken vad de säger, Proson har aktiva baslådor med högnivåingång som alltså kan kopplas till vanliga högtalarkablar. smile

TeamSML
20 februari 2011 · 365 Inlägg

jasså finns det expert i gnosjö yikes annars finns det i värnamo smile
Var är du ifrån? :o eftersom du börja snacka om gnosjö :o hahaha smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Drönirettab
20 februari 2011 · 21 761 Inlägg

Jag bor gaanska långt ifrån dig, googla får du se. wink

TeamSML
20 februari 2011 · 365 Inlägg

okej gött smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Frippe_L Gladen Audio
20 februari 2011 · 2 388 Inlägg

Drönirettab skrev:
Jag bor gaanska långt ifrån dig, googla får du se. wink

Ah 130mil e väl knappast långt ifrån lol

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
TeamSML
20 februari 2011 · 365 Inlägg

smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
gemini78 Jägermeister
20 februari 2011 · 909 Inlägg

Är nog ingen större ide att ta ut signal från en hemmastereos högtalarutgång och koppla in i stegets high input eller genom en high/low input adapter.

Med vad ska du driva slutsteget med sen, du vet väl att du behöver en ganska rejäl 12V transformator?

Du kan inte driva det med en batteriladdare eller nån lite transformator till tex nån tågbana eller så, en sån transformator som du behöver kostar en massa pengar, om man ska ha en transformator som tål att dra ett stort slutsteg med, vi snackar inte om några hundralappar då.

Tyvär förblir nog detta bara en fantasi eller ide men man ska ju alltid ha ider och tankar, som någon nämde tidigare är det mkt lättare och billigare att köpa en aktiv bas i ditt fall.

Senast redigerat av gemini78 (20 februari 2011)

En gång är ingen gång...
TeamSML
20 februari 2011 · 365 Inlägg

okej tack smile ja jag har nog insätt att den igår går rikgtigt sad

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang