5358
Sök

850 gle , ta bort chromade lister?

243 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Hejsan , kolla bilden nedanför , som ni ser har jag ett par glänsande chromade lister som jag inte tycker platsar in på bilen i mina ögon iallafall. Fråga är vad jag kan göra åt dem utan att behöva lacka om bilen? Går det att ta bort dom utan massa fula märken osv? Någon som har gjort det själv kanske? Vill ju inte förstöra det så det ser värre ut!

http://img535.imageshack.us/img535/6650/64198708.jpg

Inlägg och rubrik redigerad
/Hamilton

164 Inlägg
16 februari 2011
Original sitter det en gummlist där, den är antaglien kvar och denna skärm bara påklistrade men har inge tips på hur du ska få loss dom i sådana fall.

243 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
hm ok , kan ju möjligvis vara en sån chrom klister list från biltema eller något , ska rycka i den lite imorgon och se. Hellre en svart gummi list än en chromad jävel. Fast skulle ju helst av allt vilja ha utan någon list överhuduvd taget där.

164 Inlägg
16 februari 2011
illiuminati skrev:
hm ok , kan ju möjligvis vara en sån chrom klister list från biltema eller något , ska rycka i den lite imorgon och se. Hellre en svart gummi list än en chromad jävel. Fast skulle ju helst av allt vilja ha utan någon list överhuduvd taget där.

Du kan ju kolla på lite bilder 850 bilder bara för o se hur det ser ut original.
Senast redigerat av Rake (16 februari 2011)

* Voff voff *
11 268 Inlägg
16 februari 2011
Troligtvis har dina listers svarta färg börjat flagna (väldigt vanligt på dom tidigare årsmodellerna) och så har nå´n tidigare ägare polerat upp aluminiumet där under!

Enklaste är att antingen lacka dom listerna du har, eller åka till skroten och köpa lister från en 850 eller S70 (helst S70 då dom har bättre lister)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

243 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Okej , men går det inte få bort dom helt & hållet? sad , dom är ju inte speciellt nödvändiga eller snygga om man säger så & jag tror lacken under lister om det inte blir massa märken är ganska lik den som är orginal då den inte verkar ha blekts mycket alls.

* Voff voff *
11 268 Inlägg
16 februari 2011
Visst kan du ta bort dom, men det kommer se helt knasigt ut då dom täcker vindrutans kant och även en fördjupning längs hela taket (med fästen för just den här listen)!

Vill du ta bort dom så börjar du i ena änden och lirkar loss dom (sitter bara itryckta i sina fästen), men var försiktig så du inte böjer dom då dom är gjorda av aluminium!

Om det nu alltså är dom listerna som går från huven, upp längs rutan, längs takkanten och som som slutar vid takets bakre kant vi pratar om...?!

//Brådhis

243 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Jo det är dom listerna jag menar , men att det är en fördjupning =/ kommer ju som sagt inte se bra ut då heller.

1 653 Inlägg
17 februari 2011
åk till skroten och köp listerna från en nyare 850, de är helt i svart plast och sitter bara klämda på plats.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

* Voff voff *
11 268 Inlägg
18 februari 2011
Thullen skrev:
åk till skroten och köp listerna från en nyare 850, de är helt i svart plast och sitter bara klämda på plats.

Om man ändå ska byta lister så köp hellre listerna från en S70! Dom är lite annorlunda vid vindrutan så skitvattnet från torkarna inte går ut på sidorutorna! Smidigt t.ex. nu på vintern!

Dock är alla lister oavsett årsmodell i aluminium med olika sorters plastöverdrag! Dom från senare årsmodeller håller dock avsevärt bättre! smile

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (18 februari 2011)

1 653 Inlägg
19 februari 2011
Brådhis skrev:
Thullen skrev:

Om man ändå ska byta lister så köp hellre listerna från en S70! Dom är lite annorlunda vid vindrutan så skitvattnet från torkarna inte går ut på sidorutorna! Smidigt t.ex. nu på vintern!

Dock är alla lister oavsett årsmodell i aluminium med olika sorters plastöverdrag! Dom från senare årsmodeller håller dock avsevärt bättre! smile

//Brådhis

de sista årsmodellerna av 850 har samma lister som S70, och de är helt i plast, iaf mina...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

552 Inlägg
19 februari 2011
Svart el-tejp.

Arg Snickare
875 Inlägg
19 februari 2011
maskera runt dom och sedan lacka dom. annars köpa nya.

243 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Vad heter dessa lister? Satt & kollade runt lite men hittar inte speciellt mycket. Skulle vara gött att få tag på ett par nya så man kan slänga bort dom gamla , bort med allt chrome/silver på bilen xD

496 Inlägg
20 februari 2011
illiuminati skrev:
Hejsan , kolla bilden nedanför , som ni ser har jag ett par glänsande chromade lister som jag inte tycker platsar in på bilen i mina ögon iallafall. Fråga är vad jag kan göra åt dem utan att behöva lacka om bilen? Går det att ta bort dom utan massa fula märken osv? Någon som har gjort det själv kanske? Vill ju inte förstöra det så det ser värre ut!

http://img535.imageshack.us/img535/6650/64198708.jpg

Inlägg och rubrik redigerad

/Hamilton

Har du lust att byta dina chromade mot mina svarta?

243 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Skulle jag kunna, har du svängarna förbi Norrköping tro? Står att du bor i Götet om det nu stämmer =P

Sök