behöver hjälp med JBL GTO 1202D bashögtalare.

Ripley333
17 december 2006 · 638 Inlägg

har lite funderingar över denna högtalare (JBL GTO 1202D
bashögtalare 2x2 Ohm) den finns på www.nardik.se  med art:nr (GTO1202D)

den är på 2*2 ohm och jag har ett slutsteg med 2kanaler vet inget mer om steget. har tänkt bryggkoppla steget och parralell kopplar spolarna. då får jag 1ohm tottalt. och det tror jag inte det steget klarar av. jag kan också seriekoppla spolarna men då blir det 4ohm och jag tappar mycket effekt på det ju. men blir det stor skillnad? och är det stor risk att jag kommer bränna steget om jag kopplar in 1ohm och steget kanske är stabilt i 2 eller 4ohm??? vilket är bäst. jag har funderat på att skaffa ett annat steg senare eftersom jag inte vet så mycket om steget jag har nu.. står inget på det. inget märke heller.

tacksam för svar. mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Ripley333
17 december 2006 · 638 Inlägg

vilket slutsteg skulle ni föredra också till denna basen?

mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Banck
17 december 2006 · 51 Inlägg

Jag har 2 st sånna 12" basar. jag har kopplat dom på ett steg som ligger på 2*300w RMS i 4 ohm det spelar på riktit bra. Vad jag vet så är det inte så vanligt att det går att få ned ett slutsteg i 1ohm så jag rekomenderar inte det om du inte är säker på att det går.
Det steget jag har är ett Twinfan 1200 köpt på totalljud.se för 2495 kr. låter riktit bra å spelar på mycket fint... kan jag verkligen rekomendera.

jinxs 90mil+ på en tank.
17 december 2006 · 484 Inlägg

Om det inte ens finns ngt märke på steget,Så är det ruskigt tveksamt att det ens är 2ohm stabilt.

Om du ska uppgradera steget senare, så kan du ju köpa den. och köra basen i serie (4ohm) eller bara på en talspole (2ohm) tills du köper ett nytt steg, som klarar det ohmtal som du vill köra på.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Banck
17 december 2006 · 51 Inlägg

Är det så smart att köra en högtalare med dubbla talspolar på enbart en???

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang