AC kupetempratur Sensor saab

monroehutchens
21 februari 2011 · 4 Inlägg

Tja! Köpte mig idag en ny kupetemperatur sensor till min Saab 9-3 Aero -00.

Jag är inte så jätte bra på bilar, så vore snällt ifall någon kunde beskriva hur man går tillväga för att byta ut den gamla mot den nya, som jag har köpt.

Vet att man kan ta bort själva ''knappen'' till sensorn som ser ut som ett galler. Men det räcker väll inte eller? Så vore grymt snällt ifall någon förklarade så jag kan få ordning på det!


/monroe

Thunis
21 februari 2011 · 362 Inlägg

Ta bort facket till vänster sen är det bara att "jucka" på baksidan på sensorn fram och tillbaka samtidigt som du trycker ut den så losnar den smile

Lycka till smile

BMW 750 "V12" (1991)
BMW E30 "Thunis" (1988)
monroehutchens
21 februari 2011 · 4 Inlägg

Okej tackar! smile är det svårt att ''koppla in'' den, sätta fast den eller vad man ska säga? Facket till vänster, är det en sån blindknapp typ du menar?tongue

edit: jag gjorde en bild. Ursäkta om jag är trögfattad, men vill hellre vara säker när jag pillar så jag inte förstör massa saker. I alla fall:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/_____ … images.jpg
Där är ju sensorn, vad var det du menade att jag skulle ta bort?tongue Knappen bredvid?smile

Senast redigerat av monroehutchens (21 februari 2011)

Thunis
23 februari 2011 · 362 Inlägg

monroehutchens skrev:
Okej tackar! smile är det svårt att ''koppla in'' den, sätta fast den eller vad man ska säga? Facket till vänster, är det en sån blindknapp typ du menar?tongue

edit: jag gjorde en bild. Ursäkta om jag är trögfattad, men vill hellre vara säker när jag pillar så jag inte förstör massa saker. I alla fall:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/_____ … images.jpg
Där är ju sensorn, vad var det du menade att jag skulle ta bort?tongue Knappen bredvid?smile

Bara ett k-stycke på baksidan. nope menar facket som sitter under det kan man rycka bort så kommer du åt sensorn bakifrån tongue

Hoppas du förstår smile

BMW E30 "Thunis" (1988)
BMW 750 "V12" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang