5608
Sök

Jbl w12gti mk2 problem HJÄLP!!!

3 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#1
Hej! Ny på forumet.
Jag har en JBL w12gti mk2 bas och ett JBL GTO 14001e slutsteg som jag försökte koppla ihop igår. Men det funkade ej.

Basen har ju dubbla utgångar och jag vill köra basen i 3ohm då. Men hur kopplar jag?

//Olle

3 187 Inlägg
23 februari 2011
#2
ollekarlsson skrev:
Hej! Ny på forumet.
Jag har en JBL w12gti mk2 bas och ett JBL GTO 14001e slutsteg som jag försökte koppla ihop igår. Men det funkade ej.

Basen har ju dubbla utgångar och jag vill köra basen i 3ohm då. Men hur kopplar jag?

//Olle

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=4

koppla som den övre bilen så får du 3 ohm (eftersom det inte finns 2x6ohms spolar i programet så tog jag 2x4, men samma princip)


3 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#3
big-jepp skrev:
ollekarlsson skrev:
Hej! Ny på forumet.
Jag har en JBL w12gti mk2 bas och ett JBL GTO 14001e slutsteg som jag försökte koppla ihop igår. Men det funkade ej.

Basen har ju dubbla utgångar och jag vill köra basen i 3ohm då. Men hur kopplar jag?

//Olle

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=4

koppla som den övre bilen så får du 3 ohm (eftersom det inte finns 2x6ohms spolar i programet så tog jag 2x4, men samma princip)

Det finns sådana brickor som kopplar i hop - till - och + till + som det står att man ska använda och bara ta en kabel på vare till slutsteget. Samt att det står att de måste vara ikopplade för att få basen att funka. Men har gjort så och inte ett knyst i basen.

Men ska jag prova så ändå?

//Mvh Olle

3 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#4
Hittade felet.

Basen är bränd. Caraudiosecurity har skickat en bas som dom sa var ny, men fick en bränd bas som inte ens serienumret stämmer överens på basen med kartongen som den kom i. Bra företag..........

Det heter STEREO
893 Inlägg
24 februari 2011
#5
Det lät ju faktiskt inte ett jävla dugg roligt. Passa på att be om ngn form av kompensation med!!!

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

3 187 Inlägg
24 februari 2011
#6
ollekarlsson skrev:
Hittade felet.

Basen är bränd. Caraudiosecurity har skickat en bas som dom sa var ny, men fick en bränd bas som inte ens serienumret stämmer överens på basen med kartongen som den kom i. Bra företag..........

gör helt klart som holst säger, kräv kompensation! riktigt fult gjort!


Team dBakuten
3 453 Inlägg
24 februari 2011
#7
ollekarlsson skrev:
Hittade felet.

Basen är bränd. Caraudiosecurity har skickat en bas som dom sa var ny, men fick en bränd bas som inte ens serienumret stämmer överens på basen med kartongen som den kom i. Bra företag..........

Utländskt bolag antar jag..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Det heter STEREO
893 Inlägg
24 februari 2011
#8
Tokken skrev:
ollekarlsson skrev:
Hittade felet.

Basen är bränd. Caraudiosecurity har skickat en bas som dom sa var ny, men fick en bränd bas som inte ens serienumret stämmer överens på basen med kartongen som den kom i. Bra företag..........

Utländskt bolag antar jag..

Du antar helt korrekt

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm


Sök