Kan jag spela sönder 69orna med Basen?

Germax
17 december 2006 · 12 086 Inlägg

Har en ganska stor baslåda bak i Forden.. Det är en sedan så de är ganska stängt dit in.
Nu tänkte jag sätta i mina nya 69or i hatthyllan, min fråga är om de kan ta skada av den massiva luftförflyttningen som sker av baslådan =P Jag har ingen plats att göra slutna lådor till 69orna så de är öppna nerot mot bagaget. Bara en teori jag har.. inte så erfaren.

Tuben
17 december 2006 · 238 Inlägg

JapMax skrev:
Har en ganska stor baslåda bak i Forden.. Det är en sedan så de är ganska stängt dit in.
Nu tänkte jag sätta i mina nya 69or i hatthyllan, min fråga är om de kan ta skada av den massiva luftförflyttningen som sker av baslådan =P Jag har ingen plats att göra slutna lådor till 69orna så de är öppna nerot mot bagaget. Bara en teori jag har.. inte så erfaren.

jag är ju inte så grymm på det men om du koplar så att 69orna och basens kon förflytar sig samtidigt på samma håll (utåt samtidigt) så kan dom väll paja tror jag, men om du skulle vända på kablarna på 69orna så att den presar nerot när basen prässar ut sin kon så bör ju inte 69ornas kon ta lika mycket stryk, om det påvärkar ljudet negativt vet jag ju inte, men det e min teori den kanske ger dig någon fundering och är kanske till lite nytta igalla fall tongue

viccoA
17 december 2006 · 3 110 Inlägg

Om 6x9orna ser ut som slavbasar när du spelar med basen utan att du har dem igång så har du nog ett problem. Prova och se hur det går helt enkelt. tongue

MrTurbo Better than God \o/
17 december 2006 · 1 882 Inlägg

Det går att trycka sönder 6x9orna ja
Jag hade 2st  12" basar bak och mina 6x9or gick sönder hela tiden, visade sig att de "tryckte så mycket luft" att membranen trycktes sönder... byggde en låda under 6x9orna och problemet var löst

Senast redigerat av MrTurbo (17 december 2006)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
decib3L Körv
17 december 2006 · 3 535 Inlägg

En kompis var i en liknande situation. Och han byggde två små lådor till 6x9-orna och så vips så funkar det fint! big_smile var inte rädda för att testa smile

Truckdriving Man
HampZZ Proffs
17 december 2006 · 222 Inlägg

har du inteplats med en "stor" låda under 6x9 orna så kan man snicka till ringar och förhöja dom lite så kan du kan du ha en liten låda under bara...

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
17 december 2006 · 3 585 Inlägg

Och prova inte det "Tuben" skrev. bra teori men du lär bli av med MYCKET bas tryck

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Germax
18 december 2006 · 12 086 Inlägg

Ok.. min teori stämde alltså.. Det flåsar på ganska duktigt från bagaget o vill inte paja mina dyrt förvärvade 69or smile får väl bygga någon slags låda.. finns inte så mkt plats i en Sierra sedan bara =/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang