4974
Sök

Spärrad på Piratebay !?!?!

Servicerådgivare
715 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Är det bara jag som har blivit Spärrad av Perspektiv Bredband så jag inte kan använda Piratebay längre?
Finns de någon annan sida att tanka från?  jag vet bara Tankafett.com
Vet nån om man kan kringgå deras spärr?

dom skriver såhär.

Som en av de största svenska websiterna vill vi inte sitta tysta och se på när våra använders grundläggande friheter inskränks. Vill vi ha ett fungerande och bra samhälle även på Internet så måste vi också ställa upp för varandra och visa kurage när vi har möjlighet till det!

Vi har efter noggrant övervägande, för första gången, stängt åtkomsten för en Internetleverantör p.g.a. dess ledning. Internetleverantören Perspektiv Bredband är ett mycket omdiskuterat och kontroversiellt företag - detta då det visat sig sätta mäktiga mediaindustriers verklighetsfrämmande infall framför sina egna kunders informationsfrihet, något som i våra ögon kan liknas vid maktfullkomlighet och censur.

Perspektiv Bredband har givetvis all rätt i världen att blockera vad de vill i sitt eget nät. Och Perspektiv Bredbands kunder har givetvis all rätt i världen att byta till en leverantör som inte tagit på sig uppgiften att agera kollektivt samvete.

Har du några synpunkter på detta? Ring Perspektiv Bredbands felanmälan på 075-555-0030!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

3 295 Inlägg
10 december 2006
hehe.. tråkigt!.
Senast redigerat av Slave_joe (10 december 2006)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
10 december 2006
du får väll börja köpa saker istället smile

btw tror jag denna tråden bryter mot gorgs regler

Servicerådgivare
715 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
okey blev lite hastigt men hur tar jag bort tråden då?

401 Inlägg
10 december 2006
vet inte om man kan det tongue men du kan iaf redigera om rubriken och dina inlägg till något helt annat smile

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Servicerådgivare
715 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
okey men då ber jag dig Chriss att ta bort tråden ist om den inte får lov att vara här så e den saken ur världen.

mvh chrille

Administratör
11 968 Inlägg
10 december 2006
Inlägget som sådan bryter inte mot reglerna, däremot gör Millens inlägg det (raderat för övrigt smile

Det är OK att diskutera huruvida det är OK för en leverantör att direkt hindra konsumenten att besöka en webbsida eller inte (det är så vitt jag vet inte olagligt att surfa runt på The Pirate Bay smile, men det är däremot inte tillåtet att tipsa varandra om var man hittar upphovsrättskyddat material (iaf inte tillåtet att göra det via Garaget). The pirate bay är väl så pass välkänt att det kvittar om det tas upp eller inte...

... hade jag varit i situationen att min bredbandsleverantör hade spärrat åtkomsten till någon sida, oavsett vilken sida, så hade jag bytt leverantör utan att blinka.

mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Servicerådgivare
715 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
okey tack för de svaret chrizz
har lite svårighet att byta leverantör för har internet via kabel tvn.   
o det är dom som erbjuder snabbast lina sad

// chrille_

Kontot inaktivt
104 Inlägg
11 december 2006
Inte alltid snabbast är godast....

Mvh/ Adde

Rörpulare
1 453 Inlägg
11 december 2006
De finns ett sätt att täcka själva namnet på hemsidan eller om dom täcker ip vet inte riktigt, man vill gå in på. Skolor och arbetsplatser använder sig ofta detta fenomen och stänger av ord som sex eller hotmail, då går de inte att gå in på tex "www.kanalsex.se Men nu kan man gå in på http://www.anonymization.net/ . Nu ska ett fält kma upp där du skriver in i ditt fall piratebay.se Om de nu inte funkar för dej nu Chrille_ så kan ju andra som fortfarande går i skolan använda sig av de för de e ja 100% på smile lycka till nu wink //Tommy p.s ni som brukar vilja gå in på blocket.se fast den e spärrad funkar också blocket.nu smile
Senast redigerat av nissan 200sx (11 december 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 594 Inlägg
11 december 2006
nissan 200sx skrev:
De finns ett sätt att täcka själva namnet på hemsidan eller om dom täcker ip vet inte riktigt, man vill gå in på. Skolor och arbetsplatser använder sig ofta detta fenomen och stänger av ord som sex eller hotmail, då går de inte att gå in på tex "www.kanalsex.se Men nu kan man gå in på http://www.anonymization.net/ . Nu ska ett fält kma upp där du skriver in i ditt fall piratebay.se Om de nu inte funkar för dej nu Chrille_ så kan ju andra som fortfarande går i skolan använda sig av de för de e ja 100% på smile lycka till nu wink //Tommy p.s ni som brukar vilja gå in på blocket.se fast den e spärrad funkar också blocket.nu smile

TACK för tipset men måste man installera det? vet ej om jag vågar installera nått sånt på datorn det är ett stort företag man vet ju inte om man får sparken? men är det säkert eller

Rörpulare
1 453 Inlägg
11 december 2006
Ne de e bara att köra e bara en vanligt online grej! de syns inte äns i tidigare vart du varit!

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
11 december 2006
bara att du gått in på den ehmsidan men inte vart den länkat till!

Moderator+
1 081 Inlägg
11 december 2006
chrizz skrev:
... hade jag varit i situationen att min bredbandsleverantör hade spärrat åtkomsten till någon sida, oavsett vilken sida, så hade jag bytt leverantör utan att blinka.

mvh.

Fast det är tvärtom, Piratebay som blockerat "Perspektiv bredband"s nät från att komma åt siten.  Dock blockerade "Perspektiv bredband" sina kunder från att komma åt "Allofmp3.com"

http://www.idg.se/2.1085/1.87869

Fö håller jag, jag skulle bytt leverantör illa kvickt.

Vem jag?

1 893 Inlägg
11 december 2006
Ifall pirate bay inte blockat anonymitets servern (http://www.anonymization.net/) så kan du gå via dem. Dvs. för pirate bay ser det ut som om du kommer från  http://www.anonymization.net/ och inte din ISP vars IP-kedja är blockerad.

Servicerådgivare
715 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
tack så mycket för svaren..smile

men jag lycka inte komma in på piratebay ...
måste man installera detta programmet el?

testa att installera det men då frågar dom efter lösenord.. vad e detta såfall?

mch chrille_

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
piratebay e ju ganska dålig egentligen inga seeders fan sur man blev att de la ner seedler också i samband med PB raiden det var lätt bästa sidan innan

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 893 Inlägg
11 december 2006
Sushikocken skrev:
piratebay e ju ganska dålig egentligen inga seeders fan sur man blev att de la ner seedler också i samband med PB raiden det var lätt bästa sidan innan

Jag blev mera sné på sweseders... när de la upp den på ordinarie server för en dryg vecka sedan, så försvan min inlogning. Här har man jobbart på att få upp sin ratio, delat ut flera hundra Gb och så försvinner kontot. Jag skriver upp inlogning/lösen, e-post hittar jag på nått. Jag har mao inlognings uppgifterna från när jag skapade kontot och de har fungerat fram till för en dryg vecka sedan. Nu skall jag få nya uppgifter skickade till en e-post jag inte har....
Dumt va?

Kommer inte regga mig på någon mer torrent site.
Bätre att gå ner i källaren o skruva på bilen. smile

498 Inlägg
18 december 2006
Ingen som vet vilket password man ska ha??
Det som står i rutan funkar inte!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
18 december 2006
Jösses. Köp era programvaror istället. Alternativt så löser ni problemet lite tyst och diskret.

Sök