4967
Sök

Med bil till Alperna

1 256 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Jag har gått och funderat nu hela hösten på att dra ner till Saalbach/Hinterglemm i Januari med min lilla pärla wink

Tänkte bara höra om det är någon här på garaget som har bilat ner till Alperna och vill dela med sig lite av reseerfarenheter och kostnader och så smile

Tack på förhand!

1 414 Inlägg
30 november 2006
Jonni skrev:
Jag har gått och funderat nu hela hösten på att dra ner till Saalbach/Hinterglemm i Januari med min lilla pärla wink

Tänkte bara höra om det är någon här på garaget som har bilat ner till Alperna och vill dela med sig lite av reseerfarenheter och kostnader och så smile

Tack på förhand!

Vi körde hela vägen ner till monaco med min 9-3'a... dvs genom hela österrike... Funkade fint. Har för mig att vi körde väg A7 genom hela tyskland, det tog ca 2 dygn att ta sig till Garmischparken Kirschen (kommer inte ihåg hur det stavas) som är en stad vi gränsen mellan tyskland-österrike.

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

lundwall
30 november 2006
Det är enormt skönt att köra bil i Tyskland, men kan vara lite sövande med du-dunk hela tiden. Om du tar Hbg-Hör/bron och sen Rödby-Puttgarden så är ett lämpligt stopp någon stad i norra Tyskland. Sen nästa dag kan du nog ta dig hela vägen ner, lite beroende på hur vägarna ser ut. Tänk på att det är vägtullar på en del ställen, www.viamichelin.com kan visa dig lite olika vettiga vägar, samt tullkostnaderna för dessa.

Tänk på att du inte får ha dubbat vare sig i Tyskland eller Österrike. Planera även så väl att du vet om att det kan bli till att ligga i 40-50 på en isgata när du kommer till Bayern/Österrike. Många mil blank motorväg kan det bli smile

624 Inlägg
14 december 2006
det e säkert kul
men se till och komma och hämta dina bromsar och betala de innan du åker till alperna
det blir inte kul o ses

lundwall
14 december 2006
deamon skrev:
det e säkert kul
men se till och komma och hämta dina bromsar och betala de innan du åker till alperna
det blir inte kul o ses

Det finns en PM-funktion som går alldeles utmärkt att använda om man vill skriva privata saker till folk som inte rör tråden. Annars är telefon en ypperlig uppfinning, eller varför inte mail.

Maizer
15 december 2006
lundwall skrev:
deamon skrev:
det e säkert kul
det blir inte kul o ses

Det finns en PM-funktion som går alldeles utmärkt att använda om man vill skriva privata saker till folk som inte rör tråden. Annars är telefon en ypperlig uppfinning, eller varför inte mail.

Ännu ett bra förslag av Lundwall! Vi orkar inte med att läsa om dina jävla bromsar i varannan tråd.

2 123 Inlägg
18 december 2006
Maizer skrev:
lundwall skrev:
deamon skrev:
det e säkert kul
det blir inte kul o ses

Ännu ett bra förslag av Lundwall! Vi orkar inte med att läsa om dina jävla bromsar i varannan tråd.

Kan inte annat än att hålla med.
Varför är du så otrevlig mot Jonni, har han gjort dig någonting ?
Trodde du var vuxen men börjar tveka nu : /

Sök