2094
Sök

4 st 4 ohm basar, kopplade till slutsteg i 4 ohm

162 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Hej hej!
Sitter och gör ett kopplingsschema till mitt projektarbete inom billjud och har nu fått totalt stillestånd i huvudet.
Behöver lite hjälp med att rita upp hur 4 st basar ska kopplas till ett monoblock så de ligger på 4 ohm.
Basarna ska ju seriekopplas två och två, för att sedan parallellkopplas ihop, men det står verkligen helt still i huvudet på hur jag ska rita upp det!

Snälla hjälp mig! big_smile

FOX Galning!
313 Inlägg
28 februari 2011
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=1

Efter som du inte har skrivit hu många ohm basarna är på blev de lite svårt å kolla..xD
Men som nedersta bilden visar får du det i 4ohm..men som sakt, vet ju inte hur mkt basarna är på..

Men kolla länkn å prova sj smile

//krille
Senast redigerat av Krille_Fox (28 februari 2011)

162 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Krille_Fox skrev:
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp?submitted=true&woofer_qty=4&woofer_imp=1

Efter som du inte har skrivit hu många ohm basarna är på blev de lite svårt å kolla..xD

//krille

Skrev ohm-talet i rubriken, men glömde det i texten sen big_smile 4 ohm styck ligger de på wink
Men stort tack för länken, nu börjar det klarna i huvudet! big_smile

FOX Galning!
313 Inlägg
28 februari 2011
Mr_Complete skrev:
Krille_Fox skrev:
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp?submitted=true&woofer_qty=4&woofer_imp=1

//krille

Skrev ohm-talet i rubriken, men glömde det i texten sen big_smile 4 ohm styck ligger de på wink
Men stort tack för länken, nu börjar det klarna i huvudet! big_smile

Menade om basen(arna) hade 2 eller en talspolar..tongue

Inga problem smile

451 Inlägg
1 mars 2011
Mr_Complete skrev:
Hej hej!
Sitter och gör ett kopplingsschema till mitt projektarbete inom billjud och har nu fått totalt stillestånd i huvudet.
Behöver lite hjälp med att rita upp hur 4 st basar ska kopplas till ett monoblock så de ligger på 4 ohm.
Basarna ska ju seriekopplas två och två, för att sedan parallellkopplas ihop, men det står verkligen helt still i huvudet på hur jag ska rita upp det!

Snälla hjälp mig! big_smile

...

Nej det hjälpte fan inte att räkna till tio denna gången.

Du skall alltså göra ett projektarbete men du vill inte lära dig något? Du skall inte bara skriva ner att "jag gjorde såhär och det funkar" du skall motivera och förklara!

Herrejävlar.. Mitt projektarbete handlade om att spara bränsle med hjälp av vatten och du klagar över ett kopplingsschema.. Tjenare...

591 Inlägg
1 mars 2011
själv har jag problem med att veta hur stor låda jag ska ha till mina 4x10" punch2

DB-Jägarn

162 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Rigan skrev:
Mr_Complete skrev:
Hej hej!

Snälla hjälp mig! :D

...

Nej det hjälpte fan inte att räkna till tio denna gången.

Du skall alltså göra ett projektarbete men du vill inte lära dig något? Du skall inte bara skriva ner att "jag gjorde såhär och det funkar" du skall motivera och förklara!

Herrejävlar.. Mitt projektarbete handlade om att spara bränsle med hjälp av vatten och du klagar över ett kopplingsschema.. Tjenare...

Klart jag vill lära mig (och det har jag gjort också), men efter att ha suttit i ca 6 timmar och skrivit körde det ihop sig lite i huvudet ;)
Jag är väl medveten om hur ett projektarbete ska göras, men kände bara att jag behövde lite snabb hjälp med denna petitess för att kunna komma vidare :)

Sök