Ang Pioneers Avic X1 Navi

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 februari 2011 · 1 163 Inlägg

Tjena
Funderar på att handla en begagnad Avic X1 Navi.

Vet någon hur dessa är i menynerna
Smidiga eller ganska krångliga?
Samt inställningar till både baslåda och vanliga diskanter
Finns det egna utgångar för bas?


Vad kostar en Bluetooth Adapter till dessa?

Letade lite själv på internet men hittade inte så mycket nyttig information.. tyvärr

Tack på förhand!

mvh Andy

~Andy~
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 februari 2011 · 1 163 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Beror på vad man är van med. Jag tycker de är smidiga och lättanvända men jag är en aning Pioneer-vriden.

Om du ska köpa en begagnad så kolla att den fungerar som den ska med motorstyrda skärmen, bild och knapparna. De har en tendens att gå sönder i flatkabeln.
Se även till att du får allt som ska följa med, reservdelar kostar.

BTB-200 kostar ca 1400:-.

Okej tyvärr bor han jag ska köpa av i stockholm men han påstår att allting fungerar som det ska och verkar ärlig (TPC-Forumet) 3500 ska han ha för den..

Verkar det vara ett vettigt pris isåfall kanske?

Är också helt inne på pioneer tongue kommer nog aldrig vilja ha något annat.. suttit på samma stereo i ca 4 år nu.. alltid haft BT och det är awesume när man spelar via spotify. smile

Är det ett bra köp kanske? kommer köpa till en adapter isåfall
vart hittar man dem?

mvh Andy

~Andy~
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 februari 2011 · 1 163 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Det beror på hur väl du vill ha den, det är det som bestämmer priset. Du får tänka över det,det är som sagt dyrt med reservdelar om den går sönder.

Om det är ett bra köp kan jag inte svara på, håller den i tre år för dig är det väl okej, går den sönder andra veckan så var det inte ett bra köp.

Som du märker så rekommenderar jag ingenting, vill bara upplysa dig om riskerna. http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=pioneer%20btb-200

volvoandy90 skrev:
Okej tyvärr bor han jag ska köpa av i stockholm men han påstår att allting fungerar som det ska och verkar ärlig (TPC-Forumet) 3500 ska han ha för den..

Verkar det vara ett vettigt pris isåfall kanske?

Är också helt inne på pioneer tongue kommer nog aldrig vilja ha något annat.. suttit på samma stereo i ca 4 år nu.. alltid haft BT och det är awesume när man spelar via spotify. smile

Är det ett bra köp kanske? kommer köpa till en adapter isåfall
vart hittar man dem?

mvh Andy

Okej känns väldigt riskabelt men ibland måste man ta chanser hmm får ringa och snacka med snubben iaf :p

taack så mkt:)
mvh andy

~Andy~
12VoltSverige
1 mars 2011 · 198 Inlägg

Under mina år i butik (ungefär när den första AVIC-X1 lanserades) fick vi in en hel del önskemål gällande reservdelar till ett gäng enheter som helt uppenbart ej införskaffats lagligt. I all hast glömde förövarna alltid att plocka med sig den tillhörande boxen, vilken givetvis är ett krav för att enheten ska fungera. På den tiden fanns EJ boxen som reservdel från Pioneer, i den mån de gick att frambringa så var de extremt dyra.

Mitt råd är med andra ord; be honom i realtid visa upp att boxen finns, och givetvis att enheten fungerar. Om det nu är en första generationens X1 så har den några år på nacken...

Box:
http://i.ebayimg.com/17/!CEL)99wB2k~$(KGrHqEOKn!Ezw9fVW!QBNRG(JmqK!~~_35.JPG

Länken blev lite muppig smile copy+paste

Senast redigerat av kransvik (1 mars 2011)

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
12VoltSverige
1 mars 2011 · 198 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Hide away-boxen fick man köpa i lösa delar (chassie, kretskort, kablar, skruv o.s.v) och plocka ihop själv. Om jag minns rätt så låg det kring 2500:- i pris.

Det måste vara pris för en verkstad? Dom sålde inga reservdelar för hemmamontering till privatpersoner?

Vad jag minns så rörde det sig om ca 7k om man ville ha en komplett box, plus en löjligt lång leveranstid. Det är iof 7-8 år sedan eller liknande, så jag kan ha supit bort detaljerna smile

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
1 mars 2011 · 1 163 Inlägg

kransvik skrev:
Under mina år i butik (ungefär när den första AVIC-X1 lanserades) fick vi in en hel del önskemål gällande reservdelar till ett gäng enheter som helt uppenbart ej införskaffats lagligt. I all hast glömde förövarna alltid att plocka med sig den tillhörande boxen, vilken givetvis är ett krav för att enheten ska fungera. På den tiden fanns EJ boxen som reservdel från Pioneer, i den mån de gick att frambringa så var de extremt dyra.

Mitt råd är med andra ord; be honom i realtid visa upp att boxen finns, och givetvis att enheten fungerar. Om det nu är en första generationens X1 så har den några år på nacken...

Box:
http://i.ebayimg.com/17/!CEL)99wB2k~$(KGrHqEOKn!Ezw9fVW!QBNRG(JmqK!~~_35.JPG

Länken blev lite muppig smile copy+paste

Okej låter lite lagom spännande då alltså..

nu bor han ju ca 50 mil ifrån mig och jag är ju inte så sugen på att åka hela vägen för att kolla på den.. får nog hoppa den affären då sad

mvh andy

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang