hjälp!!! hur ska jag få till mina bilder.

idiot brorsan
18 december 2006 · 72 Inlägg

hejsan många klagar på att jag tar fula bilder i fel synvinklar så jag skulle höra om  förslag hur jag ska ta och på vad jag ska ta kort på och i vilken vinkel m.m skulle vara jätte tacksam för hjälp och svar kicka på mina bilder så ser ni juh hur jag fotar så ser ni vad ni skulle vilja att jag förbättrade/ ändra på. är tacksam för all hjälp som gers. tack på förhand.


god jul

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
18 december 2006 · 3 804 Inlägg

Till att börja med måste bilen var tokigt ren... smuts syns allt för mycket på en bild.. sen är ju en bra kamera en fördel också så man får till shyssta grund bilder.. sen är ju ljus o miljö förbannat viktigt själv så tycker jag bilder blir finast på sommaren.. men annars så kan man ju ta shyssta bilder på STARKT uppbelysta parkeringsplatser på kvällen kanske också bli snyggt.. sen så när man fått en shysst grundbild.. ja då redigerar du bilden i photoshop som du tycker blir snyggast... kanske svartvitt? eller väldigt starka färger? eller väldigt mjuka? eller mörka bilder? sen när du gjort de så kan du ju alltid lägga till nån shysst ram runt bilden me smile


Bmw osv..
Cwrille
18 december 2006 · 84 Inlägg

har även ett förslag för att iaf lite bättre bilder på kärran, tvätta den så den ser ren o fin ut tongue .. inget illa menat men det gör iaf bilen finar på bilderna! smile god jul & god forstättning!!

AdamOpel DraMinBil.nu
18 december 2006 · 1 016 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Till att börja med måste bilen var tokigt ren... smuts syns allt för mycket på en bild.. sen är ju en bra kamera en fördel också så man får till shyssta grund bilder.. sen är ju ljus o miljö förbannat viktigt själv så tycker jag bilder blir finast på sommaren.. men annars så kan man ju ta shyssta bilder på STARKT uppbelysta parkeringsplatser på kvällen kanske också bli snyggt.. sen så när man fått en shysst grundbild.. ja då redigerar du bilden i photoshop som du tycker blir snyggast... kanske svartvitt? eller väldigt starka färger? eller väldigt mjuka? eller mörka bilder? sen när du gjort de så kan du ju alltid lägga till nån shysst ram runt bilden me smile

Lyssna på Usedubbelturbo - He is tha shit! ta en titt hos mig för lite exempel på hans verk smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Hee-Maan
18 december 2006 · 3 113 Inlägg

kan man skriva mer.. ? tongue

Semper Fi
OverBoosted AUTOBAHNRASER
18 december 2006 · 3 804 Inlägg

n0ll skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Till att börja med måste bilen var tokigt ren... smuts syns allt för mycket på en bild.. sen är ju en bra kamera en fördel också så man får till shyssta grund bilder.. sen är ju ljus o miljö förbannat viktigt själv så tycker jag bilder blir finast på sommaren.. men annars så kan man ju ta shyssta bilder på STARKT uppbelysta parkeringsplatser på kvällen kanske också bli snyggt.. sen så när man fått en shysst grundbild.. ja då redigerar du bilden i photoshop som du tycker blir snyggast... kanske svartvitt? eller väldigt starka färger? eller väldigt mjuka? eller mörka bilder? sen när du gjort de så kan du ju alltid lägga till nån shysst ram runt bilden me smile

Lyssna på Usedubbelturbo - He is tha shit! ta en titt hos mig för lite exempel på hans verk smile

Nu blev jag glad! big_smile


Bmw osv..
CarBear A + B = KUL
18 december 2006 · 66 Inlägg

Precis som många skriver här så skall bilen vara ren, det är det första man bör tänka på.
Sen gäller det att experimentera med olika vinklar och annat. Finns inget bättre sätt att bli en bättre fotograf än att fotografera mycket. Man kanske inte behöver se så mycket av bilen för att bilden skall bli spännande? Eller tvärtom? Massor av bakgrund och så bilen på rätt plats kan vara mycket effektfullt.

Man kan få bra bilder nästan när som, behöver inte vara solljus (faktiskt gäller det omvända, solljus är mycket svårt att fota i...) Bättre med lite moln på himlen eller i skugga. Gryning och skymning är mest uppskattat av duktigta fotografer, pga det mjuka ljuset och de spännande färgerna som oftast uppstår.

Det finns massa sätt att lära sig. Jag har själv en liten Canon kompaktkamera och är inte speciellt intresserad av att fota (håller på att bli mer intresserad) smile men jag köpte en bok som tipsade om massa saker att tänka på vid fotografering av allt möjligt. Riktig intressant läsning för en novis som mig!

Så, ha bilen nypolerad o testa dig fram, massor!
Lycka till!

/CarBear - numera utan bil... (ska bli mc till våren) smile

CarBear - borde snarare heta "MCBear". :)
Intel
18 december 2006 · 130 Inlägg

Har man små pocketkameror ska man undvika att använda blixt eftersom den ofta lurar kameran med alla reflexer och är inte gjord för att lysa upp så stort objekt.
Experimentera med kameran utan blixten på, med längre slutartid. Ställ kameran på marken, ett staket eller bästa av allt ett litet stativ. Ställ in timern på kameran så du slipper pilla på kameran för att ta bilden, då blir den suddig eftersom slutaren är öppen så länge och det är nästintill omöjligt att hålla den still.

Bilderna jag tagit är ju inga höjdare direkt men är tagna med en liten Cybershot DSC P200. Annat blir det till sommaren, har precis uppgraderat till Canon EOS 400d med lite annan optik.

Senast redigerat av Intel (18 december 2006)

nygren_iv paparazzi
18 december 2006 · 349 Inlägg

ett annat tips är att inte alltid stå upp när du fotar..  Lägg dig gärna platt på mage.. eller på rygg eller så klättrar du upp på något i närheten så du får lite mer uppifrån smile

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
idiot brorsan
18 december 2006 · 72 Inlägg

hejsan tusen tack för alla tips och knep är jätteglad över alla hjälp finns det mer förslag så skriv poå tusen tack.

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
nygren_iv paparazzi
18 december 2006 · 349 Inlägg

fotar du bilen framifrån är ett bra tips att ställa skärpan på nummerplåten..  sidan fälgarna..   FUnkar för mig... 

Vrid lite på kameran oxå..   big_smile Exprimentera big_smile

inspiration: www.hammarsjo.se   , en bilfotograf ja tycker tar grymma bilder! big_smile

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang