6816
Sök

Försäkring vill laga sprucken frontspoiler.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 februari 2011
E det en custom front eller e det original Toyota???

Om det e en custom front så går det kanske å leta upp en återförsäljare för samma företag antingen här eller england å om det e original så borde det ju gå å få hem från Toyota.

I vilka fall som helst borde det gå å få ner priset på frakten.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

7 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Jag vet inte vem tillverkar fronten men den finns på tillvalslistan hos Toyota i Japan
och Toyota i Sverige säger att de inte kan få fram den
Senast redigerat av nicolet (15 februari 2011)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 februari 2011
nicolet skrev:
Jag vet inte vem tillverkar fronten men den finns på tillvalslistan hos Toyota i Japan
och Toyota i Sverige säger att de inte kan få fram den

Har du hört med lite olika Toyota ställen.. Om du lyckas hitta rätt å träffar en kille som e lite intresserad så kanske han kan lösa saker som andra inte kan för att dom inte försöker ordentligt.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

killercow
16 februari 2011
om toyota tillverkar den så finns det väl inget hinder att toyota kan få den från toyota japan. vore väldigt konstigt annars.

Eldknast
915 Inlägg
16 februari 2011
Du kan inte köpa en Mustang på Ford i sverige så visst kan dom hindra försäljning.

Tiden är rolig när det går fort... :)

1 813 Inlägg
2 mars 2011
ring och prata med dit försäkringsbolag å ta pengar ist som dom har räknat på att göra vid din bil.. så kan du köpa en själv genom japan lr beställa en annan spoiler fram. så gjorde ja när dom vägrade göra vid min ena bil som ja hade för 2 år sedan. men visst du tjänar på att andra gör jobbet å lackar å beställer å sätter på den nya m.m men vill man leta själv så man får det man själv vill ha å så så ta pengar å fixa själv wink då kan du behålla pengarna köpa spackel å göra vid det själv å vips så har du tjänat pengar kanske ist wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Supraman
2 300 Inlägg
2 mars 2011
För att bolöaget ska gå med på att byta till en ny så ska man få verkstan att säga att en lagning inte kommer bli bra och att det inte kommer att hålla.
Om Den ingår i toyotas tillval så går det att få tag i den oavsett vilket land tillvalet är gjort i.
Via toyotas generalagent så kan dom skicka en förfrågan till toyota i japan.
Fast om du kan få tag i art nr på delen så går det snabbare.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök